Skip to content

הכדור הכחול (שאינו ויאגרה)

23 באפריל 2009

 

ניל יאנג, ליסה סימפסון ויום העצמאות – פוסט לכבוד יום כדור הארץ

הומר במחווה ליום העצמאות של ישראל

 
המון קילומטראז' ועדיין יאנג
אף פעם לא יימאס לי לכתוב על ניל יאנג, לא רק בגלל המוזיקה שלו, אלא גם בגלל המסרים החברתיים שאצלו הם חלק מהיצירה, בגלל שהתהילה לא הצליחה להפוך אותו לפלצן – האיש הזה הוא מרושל לנצח, בגלל שהוא האב הרוחני של אדי ודר ובגלל שאכפת לו מהכדור. חוץ מזה, החודש יצא אלבום חדש של האיש הגבוה מאונטריו, והוא גם השיק את פרויקט ה-LincVolt שלו.
יאנג נוהג במרצדס קופה מודל 1982 שמונעת בשמן צמחי, אבל הלינקוולט זה הדבר האמיתי. הוא עבד עם צוות מקצועי כדי להפוך את הלינקולן קונטיננטל מודל 1959 שלו, מכונית ששוקלת כ2,300 ק"ג ואורכה יותר מ-6 מטרים, לרכב "שמונע בגז טבעי, חשמל, או כל סוג אחר של אנרגיה נקייה." המטרה: לעבור את סף ה-100 מיילים לגלון דלק, שזה כ-42.5 ק"מ לליטר.
המאסיביות והמבנה המאוד לא אירודינמי של כלי הרכב הפכו את המשימה לאתגר של ממש. האלבום החדש של יאנג, Fork In The Road מוקדש כולו לנושאי סביבה ואנרגיה ירוקה. באלבום מופיע שיר שאומר, שיר לא ישנה את העולם. השירים שלך לא ישנו את העולם, אבל הם כבר מזמן שינו בו משהו. זה בטוח. הנה הוא:

 


 
ליסה סימפסון מודל חיקוי
משפחת סימפסון יכולה הייתה להיות סיבה מספיק טובה להחזיק טלוויזיה בבית – אם לא היה אפשר לצפות בה על המחשב. אני צורכת פרק ביום ולעולם לא די לי. אחד הדברים שמאפיינים את סדרת המופת הצהובה, הוא שבעצם, בסופו של יום, שום דבר לא משתנה: בארט בן עשר לנצח, ליסה לעולם בת שמונה, סבא אייב נורא זקן אבל לא מת אף פעם, בית המשפחה נחרב אינספור פעמים אבל בכל פרק חדש הוא עומד על תלו, ועוד ועוד. הפרקים הבודדים שבהם התרחש שינוי שלא בוטל בפרק הבא, הם פרקי מפתח. למשל, הפרק שבו בארני גמבל נגמל מאלכוהול, הפרק שבו הומר הורג בשוגג את מוד פלנדרז והפרק המעולה הזה, שבו ליסה סימפסון הופכת לצמחונית. (זהירות ספוילר!) זה מתחיל בפינת ליטוף שבה היא מתאהבת בטליה. באותו הערב, כשמארג' מגישה צלעות כבש, ליסה פשוט לא עומדת בזה. הומר, אהבל כדרכו, מחליט באותו סופשבוע לערוך מסיבת ברביקיו גדולה, שגולת הכותרת שלה היא חזיר. ליסה, שבעיניה כל מנת בשר מתורגמת לאבר של בעל חיים וכבר איננה נתפשת כמזון, מחריבה את השמחה. הפרק מראה עד כמה התרבות והחינוך באמריקה הופכים את הצמחונות לכמעט בלתי אפשרית, וכשליסה מעזה למחות, מופעלת בבית הספר אזעקת "חשיבה עצמאית". בשלב מסוים היא נשברת ונועצת שיניים בנקניקיה, אך בעודה לועסת, קולו של אפו מבשר לה במבטא הודי שהנקניקיות עשויות מטופו. לאחר שהיא שואבת עידוד מאפו (אני חולה עליו!) ומפול ולינדה מקרטני, שמתארחים בגינת הגג של החנווני ההודי הגולה (זוהי גינה סודית, שמגיעים אליה דרך דלת מקרר שכתוב עליה "בירה ללא אלכוהול" ולכן איש מלבד אפו לא פותח אותה), היא מסוגלת לשוב ולחיות תחת אותה קורת גג עם אבא שלה, חובב חזירים חיים או מתים.

אז כמחווה לליסה ולכבוד יום העצמאות ויום כדור הארץ, אני מזכירה למי שפספס, שאפשר לכתוב לי ולבקש מתכונים צמחוניים (ברור שבחינם).
 

 

שרשרת המזון על פי מערכת החינוך האמריקאית (במשפחת סימפסון)

יום העצמאות, איזה מין חג זה?
יום העצמאות הוא החג הכי אנטי-סביבתי שיכול להיות. במקום לצאת אל הטבע ולנשום, בני עם הסגולה מאביסים את עצמם בכמויות בשר שהופכות את המאורע ליום השואה של הפרות. מילא לאכול מנה ולנוח, אבל לא – בחג הלאומי תוקעים פרות, עגלים, כבשים, תרנגולות, פרגיות, ברווזים ודגים עד שמתפקעים, אחרת יגידו לנו שאנחנו כופרים (או שמאלנים יפי נפש אוהבי ערבים הומואים חנונים אנטי ציונים כוסיות). האוויר מתמלא עשן של גרילים, הפארקים מתמלאים פסולת ובקבוקי פלסטיק ריקים, הכבישים פקוקים ופטישי הפלסטיק נותנים בראש.
ובעצם, מה כל כך מוזר פה? עבור מדינה שבחרה לציין את יום העצמאות שלה בהתמסטלות מניחוחן של מלחמות, זה אך טבעי לחגוג בפסטיבל שחיטה המוני. השגנו לעמנו אדמה, זכותנו לזהם אותה!
 
חג שמח!

5 תגובות
  1. כרגיל פוסט מלא וממלא את הראש
    נדמה לי שביום העצמאות אוכלים בדיוק
    את כמות הבשר שאוכלים בכל חג אחר
    או סתם ביום חול. הנקודה היא שמרבית העם מנפנף
    באותו זמן. כמו שבכל חג אחר מרבית העם
    מחמם מרק וגפילטע וקנידלך ומפרום
    ופשטידות וחותך ירקות ופיתות וכו' וכו'
    ופסיכולוגית זה נשמע או נראה כאילו אוכלים יותר. אנחנו כבני אדם יכולים לאכול כמות מסויימת של אוכל. לא נראה לי שביום העצמאות הכיבה מתרחבת כמו הלב למראה מטוסינו על טיסיו יפי הבלורית…(:

    חג שמייח
    ותשאירו נקי מאחוריכם
    כמו את אחוריכם

  2. מוזר, בדיוק באותן שניות שהגבת פה, אני הגבתי אצל על בריז'יט, ומוזר גם שקוד ההפעלה של התגובה הזו הוא CATF.
    Cat finished?

  3. כן כן שמתי לב אבל התביישתי לספר לך את זה
    מדהים!!!

  4. לא חשבתי כך אף פעם על יום העצמאות
    אני צמחוני כבר שנים ארוכות מאוד, יותר מעשרים, מאז תחילת שנות העשרה שלי
    דומני דווקא כי קידוש המנגל (אצל האנגלו-סאקסים: ברבקיו) הוא שאריות של פולחנים עתיקים
    על מזבחות
    לא דווקא אצל היהודים, All over the world

  5. הי שחר, בעקבות תגובתך המשמחת אצלי אני רואה את הפוסט הזה. הלוואי שהרבה יקראו אותו:) המילים שלך יותר מעיזות משלי, במיוחד בחלק על יום העצמאות. כה לחי! צריך לחשוב לא רק על טקסים אלטרנטיבים אלא להקים שמורות צמחוניות. גם אני חובבת ליסה סימפסון אם כי אני לא צופה אדוקה ומשתמשת בה כמודל לאחיינים שלי שצוחקים עלי שאני בודהיסטית. את הפרק הזה לא ראיתי אבל אני אוהבת את מה שכתב דוד גרוסמן על צמחונות ב"אישה בורחת מבשורה", הנה זה גם כן מתקשר לחגיגות יום העצמאות שפעם פעם לא היו כל-כך מעושנות. בכל אופן חג שמח.

כתיבת תגובה

