Skip to content

המדינה לא תועיל לאשחר הוכמן. אולי אתם?

17 במאי 2009

את המייל קיבלתי מחברים של חברים. בדרך כלל אין לי סבלנות לתרבות ה-forward, אבל המקרה הזה לא מותיר הרבה ברירות. הוא נוגע במיוחד ללבי, כי גם אחד מאחי שנפצע בעת השירות בצבא הופקר על ידי משרד הביטחון ונאלץ להתמודד עם סחבת שאלמלא הייתה כה עצובה, הייתה יכולה להיות חומר לקומדיה. כאן מדובר באיש בן 36 שחלה בסרטן בראשו. למרות 17 שנים של שירות בצבא, המדינה לא מכירה בקשר שבין המחלה לשירות. מצד שני, משרד הביטחון אוסר על אשחר לפרסם תמונה של עצמו במסגרת נסיונות גיוס הכספים לניתוח שהוא לא מוכן לממן.

את הדברים כתב שחר בן חיים, הוא מובא כלשונו.

 

אשחר הוכמן, חבר ועמית להכשרה, בעברו הלא רחוק קצין ומסתערב ביחידה 33 (הגדעונים), חלה בסרטן בראשו לפני כשנתיים. לאחר ניתוח להסרת הגידול, הוא נותר עם שיתוק במחצית מגופו ועבר תהליך שיקום מפרך. לאחרונה חלה החמרה משמעותית במצבו, כאשר התברר כי הגידול התפרץ ביתר שאת.
אשחר אמור לעבור ניתוח בבלגיה בעלות של 250,000$. למרבה האירוניה, מדינת ישראל מחד מסרבת לסייע לאחד מטובי לוחמיה לקבל את הטיפול, ומאידך אוסרת עליו לפרסם את תמונתו בציבור, בשל חשש לזיהויו על ידי גורמים שעמם בא במגע במסגרת פעילותו המבצעית. בשל איסור זה מתקשה המשפחה לגייס את התרומות מאחר ולאנשים קשה "להתחבר" לדמות ללא פנים.
 
במטרה לסייע לו לאסוף את התרומות, יבוצעו מספר פעולות:

1. בתאריך 22/5 ביום ו' הבא, יערך מירוץ עממי של 5 או 10 ק"מ. היציאה מהפינה המזרחית באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף. עלות הרשמה למירוץ (התשלום הינו תרומה) היא 100 ₪, ניתן להירשם באתר האינטרנט "חברים למען אשחר הוכמן". לינק לאתר- http://eshchar.com

2. ניתן לתרום 10 ₪ באמצעות שליחת SMS למס' 3399.

3.ניתן ישירות לתרום לחשבון בנק ע"ש עמותת "שקמה" עבור שחר הוכמן, מס' חשבון 114085 סניף 646 גדרה.

 

 

אשחר

 
מדובר באדם באמת יקר ושבאמת צריך עזרה. למי מכם שיצא לראות את התכנית עובדה עם אילנה דין בתאריך 12/5/09 ראה כמה הסיפור נוגע ללב.

6 תגובות
  1. קורע הלב והמרתיח הזה
    לפוסטים של עידן לנדו, שועי רז, רחביה ברמן זה פשוט מקפיא את הדם ומוציא כל חשק להמשיך לחיות במדינה המכוערת והנתעבת הזאת.

    רשמתי לפני את הפרטים (אגב, חלי העבירה אותם רק לפני איזה שבוע, אבל אז לא מצאתי את עצמי כל כך מתרגזת וכואבת לסירוגין)
    ואעביר גם הלאה (וכן, גם אני לא משתפת בדרך כלל פעולה עם מכתבי השרשרת האלו)

    תודה שהבאת לכאן. חשוב ביותר.

  2. אני לא מצליחה לעקוב אחרי כל הפוסטים ברשימות, אבל יש דברים שבהם כל המרבה הרי זה משובח (למרות שאנחנו לא רוצים עוד סיפורים עגומים כאלה)

  3. את מקרי ההתעללות של אנשי משרד הביטחון באנשים שנפגעו בעת שירותם הצבאי. ההקף הוא ענק ואיום ומזעזע. ועל כל אחד מהם מופעל לחץ גלוי וסמוי לא לפרסם, פן ייפגעו עוד יותר.
    מי שבכל זאת מעז ונחשף הם אלה שמרגישים שאין להם עוד מה להפסיד.
    לא מוכרים לי מקרים של אנשים שטופלו כיאות, כן פגשתי בהמון המון וריאציות של מקרים כמו זה המתואר כאן. אפשר להתפוצץ, אבל עדיף לפוצץ את הבלון של ה"טיפול" בנפגעים

  4. על פוסט חשוב.רפואה שלימה לאשחר.
    משרד הבטחון מנסיוני,נוטה למשל להתייחס לכל מה שאינו פגיעה גופנית ניכרת וקשה, כסוג של מרמה או נסיון להוציא ממנו כסף
    בשירות (לא הייתי לוחם, אבל הייתי בתפקיד
    מחקרי די חשוב, אני מניח) הייתי גם עד לתופעות חמורות של זילות בחיי אדם
    למשל, בבסיסים מסוימים היו כשתי התאבדויות בכל חורף
    הלקחים מעולם לא יושמו
    כאשר הייתי עד לנסיון התאבדות של חיילת באחד הבסיסים ומנעתי זאת (הוצאתי את הנשק מפיה, מחסנית בהכנס)
    לקחו את החיילת (מפקד הבסיס וקציניו הבכירים) העמידו אותה לדין והענישו אותה בחומרה, כאילו שלא היתה במצב נפשי קשה גם ככה
    את האבסורד הזה אני ממשיך לזכור היטב
    המצב יחסית טוב יותר ביחידות לוחמות ,כך סופר לי
    אבל הנה אט-אט הולך ומתגלה כי משרד הבטחון נוטש את חייליו משעה שכבר אינם 'רכוש צה"ל'
    אין תקציב, אין עניין, שאזרחים טובים יעשו את העבודה

  5. ח', מה שמדהים זה שבעצם כולם יודעים על זה ושום דבר לא קורה. כחברה אני חושבת שמזעזת במיוחד העובדה שחיים כאן כל כך הרבה אנשים עם פוסט טראומה שאפילו לא מאובחנים, כי אין סיכוי שמשרד הביטחון (הביטחון של מי, אגב?) יעשה משהו למענם.

    שועי, התגובה שלך גרמה לי לצמרמורת. אני זוכרת גם מקרים של ניסיונות התאבדות מתקופת השירות שלי. דברים שכמובן לא הגיעו לתקשורת מעולם, ובמקרה הטוב הסתיימו בשחרור מוקדם.

  6. חברים,מישהו יכול לתת לי את הנייד של אשחר ? אני רוצה לעזור לו מאוד בנושא
    shayperz@gmail.com

    תודה רבה
    שי

להשאיר תגובה

