דילוג לתוכן

המדריך המקוצר לאיבוד צלם אנוש

20 ביוני 2009
 

זכור והפנם – היית קורבן, ולכן אסור לך לעולם לצאת פראייר.
שכח – את כל מי שאי פעם סיפק לבני עמך מחסה, הגנה, פת לחם.
שכח עוד – עמים אחרים נטבחו ועודם נטבחים, בטיבט, בארמניה, בכורדיסטן, בדארפור, בצפון אמריקה.
או שלהפך – זכור, ואמור: "אם לאחרים מותר, אז למה למה לי אסור?" (להרוג, כמובן)
שנן: "צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם!"
אמור: "הם/אני/הוא רק ממלא/ים פקודות"
התעלם – טפטפו לך את זה לראש את המשפט הזה עוד לפני שידעת לדבר.
הזכּר: "הדלאי לאמה לא יודע לתת מכות, הדלאי לאמה יצא פראייר, הדלאי לאמה תקוע בגלות."
התעלם – מכך שלדלאי לאמה לא היה צבא. התעלם גם מגנדהי.
אם אתה רוצה לאבד צלם אנוש בהדרגה – 1) גלגל עיניים לשמים כשמדברים איתך על מצוקתם של אחרים; 2) אמור: "ככה זה."; 3) אמור גם: "אין מה לעשות." (והיאנח).
חפש את ההבדלים – של דת, שפה ובעיקר צבע.
אל תחפש את המכנה המשותף – הומניזם זה לאירופאים, אנחנו צריכים לשרוד.
שנן: "עניי עירך קודמים!" אל דאגה, זה לא מחייב אותך לסייע לעניי עירך, רק למנוע סיוע מעניים שאינם מעירך.
הטח: "ולילדי שדרות דאגתם?" בכל מי שאינו שונא ערבים או שאינו נגעל מעכו"ם למיניהם.
כתוב טוקבקים – כלול בהם את המילים "הזוי" ו"סמולן". אינך חייב לקרוא את הכתבה, רק ודא שהיא מפגינה יחס אנושי כלפי אנשים שאינם מהשכונה שלך.
שים לב – ברק אובמה הוא גם שחור, גם קנייתי, גם משכיל וגם חוסיין. הוא רע ליהודים.
אל תשכח – אנו עם קטן ומוקף אויבים. השלום הוא רק אשליה.
אל תתעלם – מהמצב הכלכלי, שבו חלשים ממך עלולים לגזול לחם מפיך.
פְּחד – מכל מי ששונה ממך. ככה זה הכי בטוח.
תמוך – במי שיודע להפחיד אותך.
הקדם מכה לתרופה – אין לך זמן למשחקים.
אל תתבלבל – "יפה נפש" זה כינוי גנאי, לא מחמאה.

 

 
*ההנחיות כתובות בלשון זכר, אך הן מיועדות גם לנשים.

** למסלול מקוצר יותר, אנא הצטרפו למשטרת ההגירה או לכנסת ישראל (שירות צבאי יגזול מכם שלוש שנים. חבל).

 

23 תגובות
  1. וכואב לא מעט.

  2. עצוב וכל כך נכון

  3. החזיר הוא בעל חיים שוחר שלום ורגוע. הגורילה היא פרימאט לא חברתי, חיה ביחידות, לא יכולה להתעלל באף אחד.

    בעלי חיים פוצעים והורגים רק מטעמי הישרדות. הרוע הוא קטגוריה אנושית ייחודית.

  4. בחיי שיש איזשהו מקום באמצע. סגורה על זה.

    אגב הדיוור הגיע בשלום.

  5. Browncoat permalink

    + מאיפה התמונות?

  6. שועי ותמי, תודה על התגובה.
    עידן, החיות לא חטאו כמובן, פשוט בשפה שלנו אתה נהיה חיה כשאתה מפסיק להיות אנושי.
    גלית, יש מקום ויש מקום גם בקצה השני. לצערי יש גם כאלה שבחרו להתמקם בקצה הזה.
    בראונקואט, התמונות מפליקר. זה צילומים של ציורים, לכן התעצלתי לכתוב את שם הצלם.

  7. עמית permalink

    שחר,

    אני קורא אותך בשקדנות.
    לפעמים אני מסכים איתך יותר, לפעמים פחות (ירוק לי מדי הקטע הסביבתי).
    אני לא מסכים עם הגישה (שאופיינית ל"סמולנים"), שלפיה כל מי שלא מרחם על פלסטינים / טיבטים / סומלים / השלם את החסר הוא חזיר חסר צלם אנוש, ונדמה לי שזה מה שעולה מהטקסט שלך.
    אפשר, נדמה לי, לחשוב שמשטרת ההגירה היא רעיון עוועים ולהתחלחל מהקטע שכתבת ביום חמישי בלי להאמין שחיילי צה"ל הם קלגסים שטובחים בפלסטינים.
    אפשר להתרגז כשחיילים מתעללים בפלסטינים סתם, כי ככה בא להם, גם בלי להסיק מזה אוטומטית שישראל היא מדינת אפרטהייד.
    בקיצור – אפשר למצוא דרך באמצע.
    לא?

  8. הייתי קוראת לקוראים לחתום על העצומה כנגד החוק החדש והחרוץ שכבר עבר באיזו קריאה או שתיים לגירושם של הפליטים מארצנו
    לינק נמצא בפוסט האחרון שלי בו גם קישרתי לשני הפוסטים האחרונים שלך.

    תודה.

  9. מרגל המרגליות permalink

    הצע לכל מי שלא מסכים איתך להגר לעזה, איראן, סעודיה או לאירופה.

  10. עמית, הפוסט נכתב במכוון בצורה מוקצנת. אני מכירה אנשים די אנושיים שחושבים שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם ואפילו עושים מילואים. פשוט נדמה לי שמתחזקת כאן המגמה של שנאת זרים וזה מפחיד אותי.

    אסתי, תודה על הקישורים. העצומה שאת מדברת אליה הגיעה אלי במייל. אני מקווה שרבים יחתמו עליה. במייל מלשכתו של חנין אמרו לי שהם פועלים לביטול החוק הנורא הזה. נקווה שיצליחו.

    מרגל, תודה על ההצעה. קניתי :)

  11. כתבת היטב. אני מסכים לחלוטין עם כל משפט.

    מזעזע אותי במיוחד היחס המחפיר, המגעיל, הנורא, לגר ולמהגר, לפליט ולזר שבתוכנו.

    אם יש משהו שמעיד על כך שאיבדנו צלם אנוש, זהו היחס שלנו לא ל"אויבנו-הרוצים-להשמידנו" – אלא דווקא לאלה שבאו כדי לעזור לנו לטפל בהורינו ולנקות את בתינו ולבנות את ערינו, אלה שבאו מאהבה ומרצון להיות חלק מאיתנו – ואנחנו זורקים אותם למכלאות ומגרשים אותם אחרי שעשינו בהם שימוש

  12. גם אני מסכימה עם כל מילה בתגובה שלך. תודה

  13. ח ל י permalink

    המילים שכתב בועז, אחת לאחת.

  14. יונתן permalink

    יש לנו את המרצים לפילוסופיה הכי מוסריים בעולם!!

  15. אלינור ברגר permalink

    פוסט חשוב מאוד.

  16. אלון permalink

    כתוב יפה מאוד.
    אני רק לא מסכים לגבי השורה האחרונה.
    אני חושב שיש אנשים טובים בכנסת. הם אמנם מיעוט, אבל הם שם.

  17. חלי ואלינור, תודה על התגובות.
    יונתן, לפעמים עדיף שאנשים ישבו ולא יעעשו כלום חוץ מלדבר מאשר שיקומו וישחררו את האלימות שלהם בשם החוק וצידוקים אחרים.
    אלון, אתה צודק. דב חנין בכנסת.

  18. חזק מאוד, עצוב מאוד ונכון מאוד

  19. אפרת permalink

    אני חושבת שזה הקטע הכי שנון וחזק [וכ"כ נכון] שקראתי לאחרונה.
    ניסחת מצוין את האופן שבו הופכים בני אדם לקופים.
    היי בטוחה שעוד אשוב.

    [פרט לסעיף ילדי שדרות שעליו דעתי קצת חלוקה. כתושבת עוטף עזה מתחשק לי לשאול את השאלה הזאת בעצמי].

  20. תודה לשניכם.
    אפרת, אני כמובן בעד ילדי שדרות. המשפט הזה פשוט הפך לסוג של סיסמה שאלה שמשתמשים בה לא בהכרח עשו משהו למען מישהו בעוטף עזה. בדרך כלל אנשים שעוזרים לאחרים לא נוטים להטיח ביקורת במי שעוזר לאנשים משכונה אחרת.

  21. אפרת permalink

    יפה אמרת.
    אלא שלא ראיתי מפגינים ברחובות וחתימה על עצומות למען העניין מאלו שכן נוטים לעזור.
    האינסטינקט שלנו הוא להגן על האנדרדוג המקופח ולא על זה שמרים מהומה על שחסר לו.
    אך המהומות אין בכוחן להועיל,
    ובעצם מי שזקוק להגנה הוא הצדק.
    [התעלמי מעובדת היותי תושבת עוטף עזה. אני מנסה להיות אובייקטיבית במידת האפשר]

  22. דן permalink

    לא חושב שצריך להשוות את הרוע שלנו עם ההומניזם של האירופאים.
    גם אירופאים יודעים להיות קאקא.
    סך הכל את הקולוניאליזם לקחנו משם..

  23. אפרת, אני לגמרי מסכימה שהצדק זקוק להגנה.
    דן, אני לא באמת מתכוונת שהאירופאים הם טלית שכולה תכלת. יכולתי לכתוב גם:
    אמור – האירופאים כבשו את אמריקה והודו, אז מה רוצים מאתנו?

כתיבת תגובה