Skip to content

שיטת הדולפין (פטנט לא רשום)

28 ביולי 2009

לרגל החום הקשה מנשוא והלחות הבלתי נסבלת, קיבלתי החלטה מנהלית: עד ספטמבר לפחות אני לובשת בעיקר שמלות* ויהי מה. אפילו אם אתעורר בבוקר עם רגליים מכוסות פרווה או משורגות ורידים, שמלה לבוש אלבש! כך הצלתי שני דולפינים לפחות, אתם יכולים גם (אפילו במכנסיים).

 

 

זה

(צילום: Choh Wah Ye)

 

דולפין מס' 1

אז הלכתי לקנות שמלה. הנחתי על הדלפק שמלה שחורה באורך הברך, עם מחשוף מרובע וכיווצים מתחת לחזה, שילמתי כמה ששילמתי, תחבתי את הפרודוקט לתיק, אמרתי יפה תודה ופניתי אל הדלת. "רגע," אמרה לי המוכרת, אישה חביבה בגיל שמכונה גיל העמידה גם אם הבנאדם אינו עובד בסופרפארם, "לא לקחת שקית!" החלטתי להקדיש לה שתי דקות מזמני. "את יודעת, בכל פעם שאת מציעה שקית את הורגת דולפין," אמרתי לה, והקפדתי לעשות את זה עם חיוך כדי שנישאר חברות ונוכל לפתח דיון קטן. היא אמרה שהיא לא ידעה. סיפרתי לה (בחיי שבזריזות) שהשקיות לא מתמחזרות ולא מתכלות, שהן מגיעות לים וחונקות דולפינים, שבמים של הים יש יותר פירורי ניילון מאשר פלנקטון, שבאוקינוס השקט צף אי של פסולת פלסטיק שגודלו כגודל יבשת אמריקה הצפונית. עין אחת הביעה עניין, העין השנייה התלבטה האם מדובר כאן בפסיכית או שמא נשמעים פה דברים חמורים ביותר. היא סיפרה לי שיש לקוחות שכועסים אם הם לא מקבלים שקית. אמרתי לה שתספר להם מה שסיפרתי לה כרגע. אולי ייצא מזה משהו. נפרדנו כידידות.

 

 

 

+ זה

(צילום: Craig Rodway)

 

דולפין מס' 2

יום אחד אחרי זה, אני בחנות יד שנייה, שוב מחפשת שמלה, הפעם במקום קצת יותר ידידותי לסביבה. לפני בתור לשלם, אם ובתה. בעלת החנות, אישה עם מודעות אקולוגית, לא מציעה שקית באופן אוטומטי, אבל השתיים מבקשות, והשקית, ירקרקה כרעל, מונחת לפניהן על הדלפק. "את יודעת," הפתעתי את האם משמאל, "כשאת לוקחת שקית את הורגת דולפין." "וגם צבי ים ודגים," הוסיפה המוכרת מיד. איתן הרגשתח בנוח, כי בהיעדר מספיק תאי מדידה בחנות ובהיעדרם של גברים בסביבה, שלושתנו שוטטנו שם בחזיות, מודדות בגדי וינטאז' בלהט, כמו גדלנו כולנו באותו בית ילדים. האם והבת גילו עניין, הקשיבו לכל ההסברים (בזריזות, כן?), הודו שלא היה להן מושג ו—ויתרו על השקית ברצון. נראה שהן התרשמו. כולנו הסכמנו שדולפינים הם חמודים ושלאף אחד אין עניין להדביר אותם. יש סיכוי שהן יעבירו את זה הלאה.

 

עכשיו תורכם.

 

 

= זה.

(צילום: Vineeth)

 
*ללבוש שמלה זה אקולוגי – זה פחות כביסה מאשר מכנסיים וחולצה.

10 תגובות
  1. על מידע מחכים
    לו יכולתי, הייתי עובר לגלביה, אך דומני כי סובביי יראו זאת בעיין צרה
    כמי שמשום מה, שב ומדומה, על ידי סובביי לבעלי חיים מימיים (לוויתן, דולפין, כלב ים), חשתי נגיעה אישית
    שמעבר לצמחונות, אקולוגיה וכיו"ב

  2. אמרתי לך שאת מלאך ויש מלאכים שמסתובבים בינינו
    וחוץ מזה אני חולה מת על שמלות
    כמובן שכשאשתי לובשת, לא אני

  3. טוב, אני עובר לשמלות, שכנעת אותי
    שמלות זה יפה לנשים, אני בעד
    איתך בעניין השקיות, מנסה לצמצם בעצמי ומסרב לא מעט לשקיות תוך זריקת "חבל…. איכות סביבה וזה…"

  4. אחרי כל פוסט שלך שאני קוראת אני רוצה להגיד לך את זה, ולא נראה לי שעד עתה עשיתי משהו בנדון.
    עד עכשיו נמנעתי משקיות במידת האפשר מבלי לדעת שההשלכות כ"כ חמורות, סתם כי ידעתי שהן לא מתכלות ולא אקולוגיות. אבל להרוג דולפינים? זה כבר לפגוע בציפור נפשי (מה קשורה פה ציפור, תמי? ד-ו-ל-פ-י-ן). זה כבר מצדיק גם לנסות לשכנע אחרים.
    חששתי מלגלול את המסך למטה לתמונה העצובה האחרונה. ובצדק. קשה.

  5. ואני עדיין מחכה לך שתיעני להזמנתי (ייתכן שלא ראית?)

    http://www.notes.co.il/yemima/57860.asp

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    קשור לצמחונות, וגם סתם כשי, כדי לחזק את ידייך בפועלך…

  7. שרון, שועי ושלומי – מכנסיים זה דבר די חדש. לאורך ההיסטוריה גברים לבשו גלביות, חצאיות סקוטיות, דהוטי ולונגי. אולי לאור הנתונים הקשים על איכות הזרע, הגיע הזמן לאוורר מחדש את התפישות הרווחות לגבי מכנסיים.

    תמי, תודה תודה. כתגובה לתגובתך אני אפרסם פוסט יותר מפורט על עניין הפלסטיק, בימים הקרובים.

    ימימה, עניתי לך אצלך. אני לא מועמדת טובה למיזם המבורך.

    למגיב האנונימי, תודה. זה סרטון מקסים מהתקופהנ הקדומה והיפה של דיסני.

  8. אני בדרך כלל מסתובבת עם שקית בד (יש לי מבחר) כך שזה חוסך את הצורך בשקית פלסטיק.

    ובעניין השמלו, אני הבטחתי לעצמי: הקיץ הזה אקנה שמלה! (בדרך כלל אלה חצאיות)

  9. תתחדשי. האם את מתאימה את צבעי שקיות הבד לצבעי החצאיות?

להשאיר תגובה

