Skip to content

הפגנה, ילדות, תמונה

15 באוגוסט 2009

שבת, 15.8, 16:30, נחלת בנימין, תל אביב

 

גם השבת הזאת הצטרפתי לצעדת המחאה נגד הגירוש, שזרמה משדרות רוטשילד פינת נחלת בנימין אל גינת לווינסקי – ארץ העובדים הזרים. למרבה השמחה והצער, הפעילות הזאת הולכת והופכת לשגרה. אין בעיר הפגנות תרבותיות כאלה, בלי אלימות, ללא זעם, עם מיצג מהלך ותזמורת רחוב, עם אנשים מכל הצבעים ומכל הגילים. (לצערי לא ראיתי באירועים האלה כמעט אף פנים מוכרות מקהילת הדהרמה המקומית, שכנראה מתקשה להתרומם מכרית המדיציה כשזה נוגע לחיים האמיתיים. אבל לא על זה רציתי לדבר).

לפני הלכו כמה ילדות. קטנות, חמודות, צועדות יפה בשורה ומחזיקות שלטים. בהתחלה חשבתי, איזה יופי, תראו את המתוקות האלה, איך הן כמו גדולות צועדות עם כולם.

שנייה אחרי זה אמרתי לעצמי, אלוהים אדירים – שבת, חופש גדול, והתל אביביות הקטנות צריכות להשתתף בהפגנה ולהתחנן שלא יזרקו אותן מהבית שלהן, מארץ הולדתן.

אני מאחלת בכל לבי לבנותיו של אלי ישי שלעולם, לעולם, לעולם לא יצטרכו להשתרך ברחובותיה של עיר ולבקש שיפסיקו לרדוף אחריהן.

 

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements

From → גרים

14 תגובות
  1. על הדברים החשובים.
    לצערי, דומני כי חברי הכנסת התומכים בגירוש, אינם מסוגלים להבין. הם חיים בעולם של הבחנה דיכוטומית בין נפש ישראל ובין נפשו של הגוי.
    גם לעובדה לפיה אמהותיהן ואמהות אמהותיהן גורשו וטולטלו לא אחת מארצותיהן מחמת גזירות פוגרומים רעב וכיו"ב אין מקום אצל אנשים הסוברים כי קיימת הבדלה קיצונית בין גורלו של ישראל ובין עמים אחרים.

  2. האלו ישראלים לכל דבר !!!!
    ובזכות אנשים כמוך הם ינצחו וישארו כאן

  3. שועי, מה שאתה אומר אולי נכון, אבל לגמרי בלתי נתפש מבחינתי. הרי זה הכי אנטי דתי ואנטי יהודי לעשות את זה.
    חוץ מזה, ש"ס מקוממים בכך שלקחו על עצמם לייצג את יהדות ספרד. בתור חצי ספרדיה זה ממש מציק לי בזמן האחרון. הבדלנות, הפאנטיות, הפאשיזם. מה הקשר של כל זה למסורת של יהדות ספרד?

    שלומי, הלוואי. זה כבר בטוח לא יהיו כולם כי רבים כבר גורשו.

  4. dugmanegdit permalink

    מתלבט בקשר לכל מה שקשור בעניין הזה. מצד אחד, מדובר בילדים שגדלו כאן וזה ביתם. מצד שני, אם העניין יתקבל, הרי שבמצב העניינים הנוכחי יש דרך בדוקה להגר לישראל מכל מקום בעולם – תבוא כעובד זר, תוליד כאן ילד או שניים ולאחר מספר שנים כבר לא יוכלו לגעת בך. אני חושב שאדם אחראי שמתנגד לגירוש הילדים האלה צריך גם לספר לאזרחי המדינה מה הפתרון שלו לעניין השני שהזכרתי.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    דוגמה נגדית,
    פתרונות יש לבעיות!
    איזו בעיה בכלל יש כאן?

  6. דנה - אדם אחראי permalink

    אנחנו מסכימים שאי אפשר ליצור כאן מצב שכל אחד פשוט יכול להגר. לכן, אני מבטיחה לך שאם המדינה תבין שזאת המשמעות היא תתחיל לאכוף את החוק לשם שינוי ולהפסיק את מדיניות הדלת המסתובבת הלא אנושית, שאינה רצויה לא למהגרי העבודה ולא לנו כאזרחים. בכל מקרה, המחדלים של המדינה לא יתכן שייפלו על גבם של כמה ילדים קטנים שנולדו כאן וגם לא על גבם של הוריהם שהובאו לכאן בתנאים תת-אנושיים.

  7. מעבר לכך שאני מסכימה עם דנה והאנונימי, יש דברים שאין לגביהם שאלה. כשה"פתרון" הוא אנטי הומאני, לא חייבים לספק תחליפים אלא פשוט לומר לא.
    אם אלי ישי היה כופה סירוס ועיקור על העובדים הזרים, גם אז היינו צריכים לחפש חלופה לפני שהיינו מוחים? אם הוא היה מקים מחנות ריכוז (מחנות מעצר לילדים הוא כבר הקים) גם אז היינו צריכים להסביר למה אנחנו מתנגדים?

  8. dugmanegdit permalink

    הפתרון הוא לא "אנטי-הומאני". פתרון אנטי הומאני הוא להטביע ילדים בים או עיקור עובדים זרים או הכנסתם למחנות ריכוז. אף אחד לא עושה זאת וכל ההתייחסות הזו שלך היא יותר מאשר בזויה! כאן יש עניין פשוט של העברת ההורים למדינת מוצאם. כיוון שיש להם ילדים והם נמצאים בחזקתם הרי שהם יעברו איתם. הדבר נעשה במאות ואף אלפי מקרים מדי יום בעולם המערבי. כעת יש מקום לשאול – האם ראוי להשאיר כאן את האנשים הללו וילדיהם. אני חושב שראוי להשאירם יחד עם שינויים בחוקי ההגירה ובדרך שבה מונפקות אשרות עבודה (שינויים שגם יפחיתו את התעללות של המעסיקים חברות ההשמה וכל המעכרים באנשים הללו). אני הייתי מצפה לכך שלפחות אחד מאלה שמפגינים שם יאמר זאת. עצוב לראות שלא אומרים זאת. עצוב עוד יותר לראות שכשמישהו מעז להזכיר את העניין, בלי שום טון ביקורתי תוך בקשת התייחסות לבעיה (ויש כאן בעיה בניגוד למה שהאנונימי הנ"ל מנסה לטעון) את ישר יורדת לזוהמה של "הקמת מחנות ריכוז" כדי להתחמק ממתן תשובה עניינית. אין דבר טוב מכך כדי להבהיר לי טוב טוב מי את ומה את. על כך אומר לך – שלום ולא להתראות!

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    מה זה: "העברת ההורים למדינת מוצאם"?
    מה? הם מזוודה שאבדה בדרך?

  10. כמו שקבע בוב מארלי:
    Get up, Stand up for your Rights!

    ש"ס מייצגת אורתודוכסיה ספרדית מסוימת
    מבית מדרשו של הרב יוסף, יוצאי חלציו ורואי פניו. גם בתוך העולם האורתוכסי החרדי ספרדי אין תמימות דעים באשר למעמדו של הרב יוסף,ולא ארחיב ברשותך כאן; רבים מן הש"סניקים הבכירים חונכו בישיבות ליטאיות דווקא ולא בישיבות ספרדיות ידועות כגון 'פורת יוסף' הירושלמית
    יתר על כן, יהדות ספרד והמזרח נהנתה תמיד מרוח מסורתית קלילה ומחויכת ולאו דווקא אורתודוכסית מחמירה המבקשת להחיל נורמות מחמירות על כלל הציבור (מחבר סלוניקאי מבוגר שמעתי פעם איך היו מתפללים ביום כיפור ואז מתגנבים לסיגריה)

    אכן, לטעמי גם כן, ומכמה וכמה פנים, קשה לי לזהות את עצמי עם היהדות השסניקית או האורתודוכסית בכלל

    אבל דעי, כי שמעתי מראש ישיבה חרדי אשכנזי, כי מורו, שהיה איש הלכה גדול וידוע, הורה לו בעל-פה כי כל המבדיל בזמן הזה (=לאחר השואה) בין יהודי ובין גוי אינו אלא מנוול.

    הבעיה שלו, כך סיפר לי, היא שהוא אינו יכול להורות כן לקהל תלמידיו: משום שהם לא יקבלו את דעתו/יתנגדו לה. גם מורו, כך סיפר לי, נמנע מלהעלות את הדברים על הכתב.

  11. אפרופו, שמעת את השיר החדש של קובי אוז, שבו הוא מצרף את קולו להקלטה ישנה של סבא שלו? הוא אומר בדיוק את הדברים האלה על יהדות ספרד.
    לא בהכל אפשר להאשים את האשכנזים

  12. בתחילת המאה השלש עשרה, לפני כשמונה מאות שנה היוותה יהדות אשכנז ואירופה רק 10%
    מכלל התפוצה היהודית, שברובה (90%) שכנה בארצות המזרח, צפון אפריקה וספרד
    ובכל זאת בפולין וליטא ערב מלחמת העולם השניה היו קהילות ענקיות
    איך מסבירים את זה?
    ברור שניתן דבר על התבוללות רבה גם באשכנז וגם בתפוצה המזרח- ספרדית. ברם, חלק ניכר מן היהודים האשכנזים הינם צאצאי משפחות שמוצאן במזרח, צפון אפריקה, וספרד, שהגרו מטעמים שונים (לרוב: גזירות מס גולגולת, שמד, לצד תנאים טובים ליהודי פולין בתקופות מסויימות, למשל בתקופת ועד ארבע הארצות) שקיבלו את מנהג המקום אליו הגרו,
    כמקובל בהלכה, ועם הזמו, גם אימצו זהות אשכנזית לכל דבר כמקובל אצל משפחות מהגרים, כעבור כמה דורות

    (כך, למשל גיליתי, מה שלא היה ידוע לאיש במשפחתי, כי משפחתו הליטאית של אבי, מקורה הוא באיטליה של המאה השש-עשרה, לשם הגיע מספרד או מצפון אפריקה)

    לפיכך לדידי, אי אפשר לדבר על ספרדים ואשכנזים
    אפשר לדבר על אנשים בעלי תודעה מערב אירופאית אי-שיוויונית קולוניאליסטית, על פי רוב, שהתייחסו לבני קהילות מסויימות בתודעה תרבותית-היררכית (כלומר 'מגבוה'), אשר הובילו לייסודן של הערים הגדולות בישראל כערים מערב אירופאיות, וכנגדן– נבנו ערי הפריפריה והפיתוח לטובתן של אוכלוסיות שהורחקו ממוקדי הכלכלה,התרבות והשלטון
    שבהם יושבו, כלאחר יד, אוכלוסיות שהיד השלטונית המכוונת בקשה להדיר (לעתים דחקה אותן לשכונות ידועות בשולי הערים הגדולות)
    יחסה של מפא"י כלפי הדת בראשית ימי המדינה היה שונה מאוד לגבי ציונים דתיים ממוצא אירופי
    ולגבי יהודים שעלו מן המגרב ומתימן, בדיוק מסיבה תרבותית מעוותת זו

    אף על פי כן, איני רואה את עצמי שייך למאבקי עדות

    המאבק שלי הוא על שוויון ליברלי כלל אנושי ועל חלוקת משאבים צודקת יותר בין בני האדם, ועל כך שתרבויות (וגם דתות) לא יראו בעצמן נאורות אבסולוטית, אלא אמת חלקית המשתתפת לצד תרבויות (גם דתות) אחרות, באופני החיים האנושיים.

  13. אני מזדהה איתך לחלוטין. גם בעיני המאבק הוא בין בעלי הכוח לבין המוחלשים, וזה לא משנה אם שם המשפחה שלך בוהדנה או ברקבוביץ'. התפישה שלי די מרקסיסטית בהקשר הזה.

  14. תפישה יפה בעיני היא תפישתו של איש מדע המדינה האיטלקי, בן זמננו, ג'ובאני סרטורי, בספרו על הדמוקרטיה.
    סרטורי טוען כי ניתן לכונן שיווין וצדק חלוקתי יחסי, כאשר המדינה הדמוקרטית דואגת לפקח (באמצעות מנגנוני ביקורת) על אי התרחבותם של פערים סוציו-אקונומיים בין האזרחים, ומעניקה לכל אזרח את החירויות הרבות האפשריות באופן שיוויוני
    מה שיפה בעיניי בתפישתו הוא שאין אצלו הגדרה אבסולוטית של שיוויון ושל צדק חלוקתי (בחלוקת המשאבים) אלא דווקא תפישה הקוראת למדינה להנהיג צמצום פערים ופיקוח על מגמות בחברה
    ובאופן כזה למנוע התרחבות פערים כלכליים- השכלתיים- חברתיים ובדרך זו למנוע הדרת אוכלוסיות מן המגיע להם מבחינת חלוקה שיויונית ככל הניתן ולמנוע את שלילת זכויות האדם שלהם, העומדת לדידו ביסודה של הדמוקרטיה

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: