Skip to content

לועסת בוכה

28 באפריל 2010

חמוד' (צילום: שחר שילוח)

 לועסת בוכה זאת סתם כותרת, בדרך כלל אני לועסת ושמחה. היום, למשל, לאחר שנדחתה פגישה טלפונית, זינקתי למטבח, ואז: הכנתי חמוד', שזה מעין מרק חמצמץ שמשמש כרוטב לאורז, הכי טעים כשהוא פושר, והמאכל האהוב עלי ביותר מהמטבח הסורי. בשביל החלבון בישלתי גרגרי חומוס, אבל לא התחשק לי להתעסק עם הבלנדר כדי להפוך את הגרגרים לניגוב. קצת שמן-זית-לימון-מלח-פלפל-טחינה למעלה, כמה מכות אוהבות עם עלי העץ, וקיבלתי מסבחה מתקתקה מרוב טריות. לפעמים אני כן לועסת בוכה. למשל,

1.

מי רוצה לדעת מה מכילות נקניקיות סויה של טבעול? הסברים למונחים לא מוכרים מודגשים. חלבוני חיטה וסויה מורטבים, מים, שמן מן הצומח, חלבון ביצה, הידרוליזט חלבון סויה תערובת חלקיקי חלבון צמחי מעובד, אבקת שום, עמילן תפו"א, מלח, חומץ, מייצבים (קרגינן סיב שמופק מאצות אדומות, גואר גאם חומר מייצב שפעם קראו לו גומי גואר, עד שהבינו שזה לא נשמע טוב, קסתנן גאם גומי קסתנן, חומר מסמיך שמופק מהתססה של חיידק), תמצית שמרים, תבלינים, חומרי טעם וריח, צבעי מאכל (בטא קרוטן ויטמין A, שצבעו כתמתם, אנתוציאנינים פיגמנטים אדומים), סידן, ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B (B3, B5, B2, B1, B12) ברזל, אבץ, חומצה פולית.

עוד על מכבסת המילים של מזון "הבריאות" כאן.

 2.

דיאטת עוגיות השוקולד של ד"ר סיגל. מוצר אמריקאי כמובן. אדם, מ-AdamThinks.com מנסה לפענח איך נהגה המוצר המופרך הזה, שנמכר במחיר של 30 דולר לפאונד, שזה כמעט 60 דולר לקילו (!)

עוגיות שוקולד להרזיה (צילום: AdamThinks)

סיגל: מה דעתך על עוגיות שיגרמו לך להפחית משקל?

ג'ונסון: זה מטורף. קנה אותי עם זה.

סיגל: נקרא לזה דיאטת עוגיות. זאת פשוט תהיה קופסת עוגיות, אבל בחזית נשים תמונה של דוד שלי בחלוק לבן כדי לרמוז שהוכח רפואית שזה גורם לך להפחית משקל.

ג'ונסון: זה מוצא חן בעיניי. אבל מה קורה כשאנשים מבינים שהעוגיות לא עוזרות?

סיגל: זה קל, פשוט נתמחר אותן בסכום שערורייתי. ככה נצטרך למכור רק קופסה אחת לאדם.

ווינפורד: למעשה, על פי התחזיות שלנו, נצטרך לגבות 60 דולר לקופסה על מנת להרוויח.

סיגל: 60 דולר?! אולי זה לא יעבוד.

ג'ונסון: לא, זה מושלם!  המחיר הזה יחדיר אמון בצרכנים בגלל שאף חברה עם שמץ של הגינות לא תגבה מחיר מופרז כזה על עוגיות דיאט שלא עובדות.

(דרך בוינג בוינג)

13 תגובות
  1. שחר, נקניקיות של טבעול כמו מוצרים אחרים שלהם הם לא משהו, לא מבחינת החומרים שהם מכילים ולא מבחינת העיבוד התעשייתי. אבל לא הבנתי מה הבעיה עם גואר גאם וגם עם קסנתן? אלה חומרים שמשמשים גם כמשפרי אפיה לרגישים לגלוטן, טובים כחומרים להסמכה וגיבוש, משתמשים בהם המון מוצרים תעשייתים ( שזה כמובן לא מעיד על טיבם) וגם גואר גאם מומלץ כמכיל ומועלים למשל לסובלים מסוכרת.
    אני למשל מכינה מיונז טבעוני עם קצת גואר גם וחומרים דומים. יש עם זה בעיה? אשמח ללמוד

    • הי מחסנאית,
      שימי לב שלא כל מה שמודגש הוא בהכרח מזיק. פשוט רציתי להסביר מונחים לא מוכרים. החומרים שהזכרת אינם רעילים למיטב ידיעתי. מטרתם לנפח ולהסמיך, אבל אני צריכה לדעת שזה מה שאני קונה כשאני חושבת שאני קונה סויה.

  2. אני לא אוהבת אוכל חמוץ… אז אין מצב למרק כזה, אבל החומוס שלך נשמע טוב.

    בעניין טבעול – לפני כמה חודשים פגשתי איזה מטפל אלטרנטיבי שגם כן "לכלך" על מוצרי החברה, אבל בפחות מילים והסברים, ויותר בהגדרות מזעזעות. כמה ימים לא נגעתי בזה, ואז חזרתי לסורי. מה יחליף לי את זה אם אני לא אוהבת עדשים?

    ובעניין העוגיות – גדול, פשוט גדול. כלומר עצוב, פשוט עצוב.

    • לאכול טבעול מדי פעם נראה לי סביר. כל יום נשמע לי רעיון לא כל כך טוב. את לא אוהבת טופו, חומוס, אפונה, שעועית…?

  3. אני נתפסתי דווקא לצילום…
    הצבעוניות, הקומפוזיציה, יופי
    גם הצלחת הזו, הכחול והלבן, עם הירוק והמים, והרקע, יופי

  4. שחר שחר שחר
    צילום מקסים
    ומה שמעניין אותי באמת
    זה כמה זמן לוקח לרקוח את כל החומרים שמנית!!!

    • תודה, שלומי.
      אתה מתכוון כמה זמן לוקח למהנדסי המזון לרקוח? אני לא יודעת. אתה מזכיר לי שהייתה איתי בקבוצת יוגה מהנדסת מזון שסיימה חופשת לידה ולא ידעה מה לעשות כי היא הרגישה שזה פשוט לא נכון לחזור לתעשייה הזאת. עכשיו אני מבינה אותה.

  5. הי שחר,

    אני יודע איך לשבור את ד"ר סיגל
    להוציא מוצר זהה נאמר תחת השם, נאמר: 'ד"ר הייד', שיש בו סגולה נוספת
    העוגיות הן שוקולדיות, דיאטטיות, בריאותיות, וגם: עוגיות מזל. זה החשוב מכל. כי בשביל הרזיה לאורך ימים, בטח צריך מזל.
    75 דולר לקילו.
    זה מוכרח ללכת.

    ולנוכח החומרים בנקניקיות הסויה אני חייב לשאול, זה לא ארטיק? עוד מעט בקיץ, ימכרו נקניקיות סויה על חוף הים?

    ולסיום, שיר לעידוד מצב רוחו של ד"ר סיגל(ההתחלה מתאימה בול):

    (-:

    • הי שועי,
      גם אני חשבתי על סיגל של אריס סאן :)
      הרעיון של ד"ר הייד מעולה. אולי אפשר לשלב את זה עם רעיון הארטיק שלך ולמכור עוגיות מזל קפואות עם שבבי נקניקיות טבעול.
      ממילא כל המוצרים האלה מכילים בערך את אותם חומרים

  6. מוישה רינפוצ'ה permalink

    שחר, יופי של מתכון. האם ניתן או רצוי להשתמש בשורש סלרי, או שיש ציווי קולינארי או אחר ל"סלרי אמריקאי"? והכי חשוב: באיזו מצלמה השתמשת? טאשי דעלעק.

    • מוישה,
      לא רק ניתן, צריך להשתמש בשורש סלרי. סלרי אמריקאי לא מתאים כאן.
      המצלמה היא Finepix S7000, ישנה ומעצבנת, ששייכת לעיתון.
      טאשי דעלעק ובהצלחה.

  7. החמוד' נשמע נפלא (ינוסה בקרוב), הנקניקיות של טבעול – מכה …ו"הדוקטור"? דווקא חתיך!

כתיבת תגובה

