Skip to content

האסתטיקה של האנטי-אסתטיקה

3 באוגוסט 2010

או: שמונה ימים של טרום קומפוסט

27.7, יום ג'. פסי ופלורה

 

28.7, יום ד'. ריסקתי עגבנייה. זה הלך מעולה עם הלוביה הטרייה

 

29.7, יום ה'. ככה זה נראה כשמתעצלים לרוקן

 

30.7 יום ו'. מממ מנגו

 

31.7, יום שבת. ארוחה אחת אצל אמא, ארוחה אחת בחוץ

  

1.8 יום א'. אחח אננס

 

2.8, יום ב'. פולנטה מקולקלת וקילופי פקאן

 

 

3.8, יום ג'. שפע

קופסת הפלסטיק הזו מונחת על השיש במטבח שלי ומקבלת לתוכה את כל מה שאפשר בהמשך לזרוק למתקן הקומפוסט. במשך שמונה ימים, בערך באותה שעה, צילמתי אותה.

זבל הוא אחד הדברים הכי מרתקים שיש ואפשר ללמוד ממנו המון. אלמלא בעיות של פדיחות וגועל, בטח הייתי מחטטת בזבל לא מעט. אני מאמינה גדולה ב"הראה לי את האשפה שלך ואומר לך מי אתה." כמה מהספרים הכי טובים בספרייה שלי נמצאו ליד הפח וגם עטיפות התקליטים שתלויות לי על הקיר, הפלטה של שולחן העבודה, חלק מהעציצים ואני משערת שגם החתולים.

15 תגובות
  1. שחר
    זה
    מקסים!
    איך זבל יכול להיות כל כך יפה,
    נפלא.
    נפלא.
    (ואני לא מדברת על הערכים,
    כמו שאת לא מדברת עליהם,
    זה הרי מובן מאליו)
    כי
    פשוטים הדברים, וחיים, ומותר בם לנגוע…

  2. מאד מלהיב ויפה .

    אבל מאז שיש לי תולעים אדומות ( יום הולדת שנה בימים אלה) אני בררנית כמוהם ושאריות עגבניה, למשל, נראות לי פחות יפות.
    מה זה הקורים העדינים ליד עלי האננס, עובש? ממש יפה.

    לא חבל על עלי האננס ככה לשים בקומפוסטר? אולי אפשר עדיין להציל. תשתלי אותם. יגדל מזה אננס חדש מרהיב. פירות עדיין לא יצאו לי אבל צמחים מקסימים בעציץ כן.

  3. רננה permalink

    התמונות משגעות, הצבעים וגם הטעמים שהיו… נראה שאת אוכלת טוובב.

    שאלת קומפוסטר- מה הכי פשוט והכי ידידותי לשכנים בבניין שגם ככה לא מאוד סבלנים? ערמה בחצר? מכל פלסטיק יקר ומזהם בעצמו? בור באדמה?

  4. תודה, מונקה. זבל זה דבר מרתק, ובאמת הזכרת לי לכתוב בפוסט משהו ששכחתי (ידעתי שתאהבי את זה, כי את חובבת אוספים גדולה, נכון?).

    מחסנאית, תודה. זה לא עובש, אלה שערות שהחתולה הנשירה. באמת התלבטתי בקשר לגבעול של האננס, אבל כבר יש לי שניים כאלה באדנית שפשוט נראים כמו קקטוסים ולא עושים סימן שהם מתכננים להניב פירות מתישהו.

    רננה, השבוע באמת אכלתי מעולה. בקשר לקומפוסטר, לדעתי בבניין עם שכנים לא סבלניים, הפשוט ביותר זה מיכל, למרות הפלסטיק. זה לא יקר כל כך, לדעתי סביב 200 שקל יעלה מיכל שמספיק לכמה משפחות.

  5. נפלא מקסים
    ממש חגיגה
    צבעים מרתקים
    תודה רבה

  6. רון permalink

    מרשים, וגם: כל הכבוד על התפריט הפירותי המגוון!

  7. שחר, בקשר למה שהוספת,
    ממש בקרוב אכתוב על מקומן של המציאוֹת בביתי…
    ולחתולתי אני קוראת בחיבה "פחיסטנית"!

  8. תודה רון, ונעים מאוד.
    מונקה, את תכתבי, אני אקרא. מכירה פחיסטן. אופציה ב' זה פחתול

  9. דודי permalink

    תמונות יפות.

    בטוח שמותר לזרוק קליפות ביצים, קרטון וניירות? או שאת מפרידה אותם לפני רגע האמת?

    • יצא לי להיתקל בכמה אסכולות של קימפוסט. אני מהמקלים. אני שמה יחסית מעט קרטון ונייר בקומפוסט (את הרוב עדיין לפח מחזור הנייר), ומשתדלת שחלקו יהיה רטוב. למיטב ידיעתי אין בעיה עם קליפות ביצים, אבל זה בכמויות זניחות.

  10. טוב, קשה לי ליהנות מזבל. אני מודה.
    אבל מה זה ראית שם אצלך, פולנטה? אני מתה לדעת איך מכינים אחת… אכלתי באיזשהו מקום ששיטחו אותה וחיממו בתנור או בטיגון, ויצא קריספי מעולה…

    מי היה מאמין שקומפוסט יביא אותי להשתפכויות כאלה.

    אגב, לאיזה צמחים בגינה שלך זה מיועד?

    • הי גלית. הייתי עוזרת לך עם הפולנטה, אבל מכיוון שהיא התקלקלה לפני שבישלתי אותה, עדיין אני לא יכולה לתת תשובה. כל השאריות האלה הולכות למתקן קומפוסט שהשכן משתמש בו לגינת יהרק שלו. השנה יצאו לו התירסים הכי טעימים שאכלתי בזמן האחרון, אבל זה קשור כמובן לגורמים נוספים.

  11. שלום,

    המלצתי על הפוסט אצלי בבלוג
    "מומלצי הבלוגוספירה בע"מ של אסתי-מגה-בלוג"
    קטגוריה-פנאי

    http://blog.tapuz.co.il/estan

    מאסתי :)

  12. וגם למומלץ החודש
    אסתי.

להשאיר תגובה

