Skip to content

שמונה ארוחות צהריים

25 באוגוסט 2010

גורם מוסמך המליץ להיגמל מההרגל לצרוך המון חיטה (ומעוד רשימה לא מבוטלת של מוצרים שאינם נכללים בשום אופן בקטגוריית הג'אנק), משימה לא פשוטה לצמחונית שמפלרטטת עם הטבעונות ומכורה לפחמימות. גיליתי שבבית קל מאוד ליישם את זה. בחוץ, זה כבר סיפור אחר

18 באוגוסט

 

19 באוגוסט

 

20 באוגוסט. לצד הבמיה: לביבות של פולנטה וחומוס, למטה יש "אורז" מדפי אורז. הארוחה הטעימה ביותר מהמוצגות כאן

 

21 באוגוסט. הכתום זאת דלעת חיה, המשולש זה קרקר שיפון. לא היה טעים במיוחד

 

22 באוגוסט

 

23 באוגוסט. הדבר המנומר זה אורז מעורב בקינואה אדומה

 

24 באוגוסט

 

25 באוגוסט. חומוס, לחם שיפון וסלט

14 תגובות
  1. SABABA
    צילומים יפים ומרעיבים

  2. אני כבר כמה חודשים בלי גלוטן אבל גם בלי סוכר. לא קל בכלל, ולגמרי התחלתי לזייף. בעיקר בגלל שנמאס לאכול די אותו הדבר גם אם האותו הדבר הזה כולל הרבה דברים כמו ירקות, פירות, גבינות, ביצים, בשר, עוף, דגים וכ"ו. וכן, קצת קשה ליישם בחוץ. אבל זה יותר בריא, אין ספק, בלי כל הלחמים הללו מכל הסוגים ובלי סוכרים. פחות כאבי בטן והרגשה יותר טובה, בדוק.

  3. אני רעבה ל-19, 20 וה-24.
    בתור צמחונית כנ"ל, חשבתי לנסות תזונה דומה, אבל איני מוצאת את עצמי בלי פרוסת הלחם והפחמימה המרגיעה.

  4. דני, אם האוכל הכה צמחוני הזה הצליח להצית בך רעב, אני יותר ממוחמאת :)
    שרון, בלי סוכר כולל סוכר פירות, דבש וכאלה? זה קשה! אגב, אני בעד לזייף במינונים קטנים ובאופן קבוע, כי אחרת לא עומדים בזה. היום הייתי מהבוקר מחוץ לבית. אני מתביישת לגלות מה אכלתי ושתיתי.
    רות, בחירות נאות. גם לי אלה היו הארוחות הכי טעימות. אבל שימי לב שאוכלים פחמימות, רק לא חיטה. אני אוכלת לחם שיפון ועושה צ'פאטי מקמח כוסמין, וחוץ מזה יש את כל מוצרי התירס, אורז, תפו"א, שיבולת שועל, קינואה…

  5. האמת היא שהכל נראה לא רע בכלל, אבל אולי זה בגלל שאני צמחונית. אוכלי בשר היו מגיבים ב: פחחח.

    איך קציצות הפולנטה והחומוס? טעים? כלומר אמרת שהם היו חלק מהארוחה הכי טעימה, אך לא פירטת…

  6. יופי של פוסט! צילומים מקסימים.
    בעוד שקיימות עדויות מחקריות על התמכרות לסוכר, (למשל כאן: http://tzuna-tova.co.il/index2.php?id=58&catId=9&lang=HEB) אין שום עדות מדעית על התמכרות לגלוטן ולכן כל ההמלצות על גמילה מגלוטן הן גימיק בלבד (ולא מעט מתפרנסים מהגימיק הזה). יש כאן בלבול עם צליאק, מצב שבו החשיפה לגלוטן גורמת למערכת החיסון של הגוף לתקוף את המעיים (מחלה אוטואימונית). נכון ש-1 אחוז מהאוכלוסיה סובל מצליאק ולא מודע לכך, אבל לגלוטן לא מתמכרים ולכן גם אין צורך להגמל ממנו…

  7. גלית, בארוחה הכי טעימה הכול היה טעים, בעיקר ביחד. קציצות פולנטה וחומוס עשויות מפולנטה מבושלת כרגיל מעורבת בחומוס מבושל טחון, עם קצת פשתן טחון ותבלינים. אפשר לעשות אותן בתנור, אבל הגרסה המטוגנת במחבת פחות בריאה והרבה יותר פריכה וכיפית.

    טובה, תודה. הלינק לא פועל, אשמח לקבל אותו. בקשר לגלוטן, לא התכוונתי להתמכרות כמו לטבק או סלוכר, אלא פשוט להרגל. נהגתי לאכול המון מוצרים מחיטה ועכשיו מעט מאוד.

  8. מנסה שוב לשלוח את הלינק:
    http://tzuna-tova.co.il/index2.php?id=58&catId=9&lang=HEB
    ברור לי שהמטרה לשנות הרגל, אבל השימוש במונח "גמילה" הפך לשגור בפי כל (כנראה בעקבות מישהו שיש לו אינטרס) ופשוט מטעה.

    • הלינק עובד!
      אז קודם כל אני חייבת לך ולבלוג בכלל תיקון חשוב:
      צריך להיות כתוב גמילה מחיטה (לא מגלוטן), או בעצם, בהתייחס להערה שלך, שינוי ההרגל לצרוך המון חיטה.
      חיטה היא כמובן הרבה מעבר לגלוטן.

  9. איזה צירוף מקרים מצחיק…
    היום הכנתי לי סלט יפה וערכתי את הצלחת יפה ופתאום קלטתי ששכחתי לחמם לחם. אמרתי בסדר, ננסה בלי. היה בסדר. אבל אני לא בטוחה שאוכל באמת להתמיד בעניין… אז כמה פרוסות לחם מלא ביום. טוב?

  10. אני רץ לאכול משהו

  11. מתכונים? הכל נראה טעים ובריא להפליא.

    • אפיסקה, רוב האוכל הוא אלתור של הרגע ואין מתכונים כתובים. אבל מתכונים לאוכל בסגנון הזה (טבעוני ופשוט) יש בקישורים לטורי האוכל שלי בצד שמאל

כתיבת תגובה

