Skip to content

רפובליקת בננות

16 באוקטובר 2010

לכבוד החורף שהגיע (תנו לי להשלות את עצמי), פוסט שמוקדש לאחד מפירות החורף המקסימים והחושניים ביותר ולדברים היצירתיים, המופרכים והמיותרים שאפשר לעשות איתו ובהשראתו

המדינה שבה אכלתי הכי הרבה בננות, מהכי הרבה סוגים ובהכי הרבה צורות הכנה, היא אקוודור. מבננות אדומות, דרך מרק עם חתיכות של בננה (ואלוהים יודע מה עוד) בחגיגה שבטית אצל הווהארנים ביער הגשם, ועד צ'יפס מבננה עם קטשופ בבקתת משפחת הרופא באותו יער (אחרי שהבנתי שהווהארנים הם אחלה, אבל אפילו הקיבה האיתנה שלי לא מסתדרת עם התנינים שהם אוכלים בחגיגות שלהם. לא היה מדובר במחלה, אלא באוכל הקצת פחות מרתיע שהכינה אשת הרופא).

 ארוחת צהריים עטופה בעלי בננה, תאילנד (מתוך palojono)

אחרי שעזבנו את הווהארנים הגענו למשפחה משבט השואר. יום אחד אכתוב פוסט על אותו מסע מופלא. בינתיים: אחת הארוחות הטעימות ביותר שאכלתי בדרום אמריקה הייתה אצל השואר. שורש יוקה וצמחים אחרים שאינני מכירה נעטפו בעלי בננה ונאפו בתוך המדורה. אריזת האוכל התאילנדית שלמעלה הזכירה לי את המאכל הילידי הטעים ההוא. למטה אפשר לראות שעלה הבננה יכול להיות שימושי גם בלבה של עיר סואנת.

עלה בננה הוא אריזה כל כך מוצלחת, אז למה לא להשתמש בו לטייק אוויי? (מתוך nastaev)

 למרות שהבננה יודעת לארוז את עצמה בצורה יעילה, יש מי שחושבים שצריך לתת לה קצת עזרה מפלסטיק.

זה כל כך מיותר וכל כך עצוב (מתוך interbent)

למען האיסטניסטים הומצאו מוצרים לשמירה על הפרי המעוקל:

קופסה לנשיאת בננות (מתוך patent factory)

אבל מה עושים עם בננה שזווית העיקול והאורך שלה אינם מתאימים לסטנדרט שקבע היצרן? כאן היפנים נחלצים לעזרה עם שרוול מתכוונן לשינוע בננות במבחר צבעים.

וכמו שאני מכירה את היפנים, זה בטוח מוצר דו-שימושי (מתוך digital works tokyo)

ואם אנחנו כבר שם:

נוזל סיכה (לא למנוע של המכונית) אכיל בטעם בננה. לא ממש מגרה, נכון? (מתוך web condom store)

יש עוד דרכים ללקק בננות, למשל,

בננה קפואה טבולה בשוקולד, שעדיף להכין לבד בבית (מתוך הבלוג של אומנית זעירה)

בננה היא כמובן גם תאווה לעיניים, תראו:

אגרטל בננה אנושי למדי (מתוך stylehive)

מסתבר שבננות הן גם תאווה לאוזניים. בחוברת שמלווה את אלבום האוסף I'm Your Fan, כל המוזיקאים שמבצעים שירים של לאונרד כהן מצולמים עם בננות בפוזות שונות. חוץ מזה לא נשכח את אלבום "אנדי וורהול" של ולווט אנדרגראונד וניקו.

לני נהנה ממוז על עטיפת I'm Your Man

13 תגובות
  1. איזה פוסט כייפי ויפה. משוגע על בננות.

  2. הי היה גם אני חולה על בננות
    בנח"ל אהבתי במיוחד לעבוד במטעי הבננות
    עם הסכין הגדולה ביד, דמיינתי שאני מכסח
    את כל ה"רעים".
    ומה את יודעת על היפנים שאנחנו לא????

  3. שרון, תודה.
    שלומי, אורח החיים היפני גורם לתופעות שיש רק שם ולהמצאות שיש רק שם, חלקן מיועדות במיוחד לגברים בודדים. יש לי לקוחה שמשווקת צעצועים ארוטיים (אני כותבת לה את כל הטקסטים באתר ובקטלוג) ובאופן לא מפתיע גיליתי שרבים מצעצועי המין לגברים הם מתוצרת יפן. זאת תוצאה של בדידות + התמחות בפטנטים מוזרים + חברה צרכנית במיוחד.

  4. …היציאה היפנית באמת מרשימה…והצכעוניות…. בטוח שדו שימושית, רב פעמית ובכלל מולטי.
    לאונרד כהן עם הבננה, סוף הדרך. בקשר לבננות של דיאנה כפי שחווינו וליקקנו אותן – בהחלט חוויה מעשירה, רב תרבותית.
    אבל הפנטזיה המוחלטת שהצגת מבחינתי, היא איזו ארוחת צהרים אפויה בתוך עלה בננה, זה נשמע כייף כמעט כמו לשוט בתוך קליפת אגוז.

  5. אוף שחר, זה אחד הדברים ברשימת ה"חבל, חבל, חבל" שלי…
    הפרי הזה כל כך יפה וחכם שבא לי להיות חברה שלו,
    אבל אני לא.
    הצבע, האריזה הגאונית, העץ והעלים הגדולים הנפלאים,
    הכל כל כך נפלא.
    אני יכולה לאכול ארטיק בננה ואפילו בננה מיובשת,
    אבל הדבר האמיתי… לא יכולה. לראותן בלבד.

    האריזה היפנית, זה גאוני.

  6. אומנית, ארוחת הצהריים ההיא אכן הייתה חוויה בלתי נשכחת וכך הביקור כולו ביער. אני חייבת כבר לכתוב על זה פוסט ולסרוק את התמונות הישנות.
    מונקה, אני בדיוק ההפך ממך – לא סובלת דברים בטעם בננה, אבל מתה על הדבר האמיתי. אגב, אם תעברי פרי פרי תגלי שרובם גאונים. וואלה, אולי גם זה שווה פוסט.

  7. עץ (שיח או עשב בעצם, לא?) בננה שצילו מוטל על הקירחודר מבעד לתריסים בבוקר אצל דודה שלי. זה היה כל כך קסום להתארח אצלה שם בחדר המזרחי. הצמח כל כך יפה, לא פחות מהפרי.
    יש לי חברה שהכי אוהבת בננה כי זה הכי פחות טרחה לאכול אותה. אפילו לרחוץ לא צריך.
    ויש אנשים שאוכלים באומץ את הבננות האלה שהן כבר שחורות איכס.

    אצלנו בית תמיד יש ויכוח – סלט פירות עם בננות או בלי? (אני עם. כך אני מכינה, ומי שלא אוהב, שיוציא).

    • מחסנאית, בננה זה צמח עשבוני למיטב ידיעתי. איך אפשר סלט פירות בלי בננה? חובה הננה ותפוז בסלט, בגלל זה הוא מאכל של חורף

  8. אין לך מושג כמה נהניתי מהפוסט הזה, ואני בכלל לא אוהבת בננות.

    וגם – תודה על הטריוויה בעניין לאונרד כהן.

  9. רשמית permalink

    הגעתי במקרה, ובסיבוב, מהכתבה על דליה מזור ורוקדים עם.
    אחלה פוסט. בננה מאוד אהובה עלי.

Trackbacks & Pingbacks

  1. עטופים באהבה « רב פעמית
  2. העמוד לא נמצא « רב פעמית

להשאיר תגובה

