Skip to content

ספרים רבותיי? ספרים?

15 בפברואר 2011

מתוך book origami

הבוקר מצאתי את עצמי מתמודדת עם 40 דקות המתנה, במקום משמים ובלי ספר. בבית הקפה העגמומי יכולתי להוסיף שנקל לקפה-מאפה ולקבל גם עיתון. החלטתי שלא. עיתון הוא מוצר חד פעמי שעשוי מעצים ולא בא לי לבדר את עצמי איתו. אבל אז התחלתי לחשוב על ספרים. כמו מעשן כבד שחייב שתהיה לו תמיד קופסה ספייר, ככה אני עם ספרים. חייבת ספר בהישג יד, גם אם כל מה שיש לי בשבילו אלה כמה דקות טרוטות עיניים לפני השינה.

כיסא לתולעת ספרים. מתוך Incredible Things

אני משתדלת לקנות כמה שפחות ספרים ולהסתמך על הספרייה, על ספרים שאני מוצאת ברחוב (לא תאמינו איזה מציאות יש לי משם) ועל השאלות מזדמנות מחברים (זה לא תופס בחו"ל. שם אני קונה ספרים שאין כאן). לפעמים אני קונה ספרים בחנויות יד שנייה. בקיצור, קשה להגיד שאני תורמת הרבה לתעשייה ולסופרים שאני כה תלויה בהם. גם חלק לא זניח מהפרנסה שלי קשור לעולמן של המילים על הנייר. האם בשביל לא לכרות עצים ביער אני כורתת את הענף שעליו אני יושבת?

כך תעשו ערסל לספרים שלכם. מתוך Apartment Therapy

אני מניחה שמתישהו אתחיל להשתמש בספרים הדיגיטליים, אבל עד אז אולי יגיע היום שהוצאות הספרים בארץ יעברו לנייר ממוחזר, לא מולבן ולכריכות רכות באופן קבוע?

ליו בולין* מחופש לעצים כרותים. מתוך inspire me now

* אפרופו ליו בולין, "ליו בולין" הוא ממילות החיפוש המובילות שמביאות אנשים מגוגל אל הבלוג הזה. למרבה הצער והמבוכה, מילים נפוצות אחרות עוסקות בכוסות קפה חד פעמיות ובזמן האחרון בכל מיני דברים שקשורים לפדופיליה :( למה דווקא אצלי? חיפושים משמחים יותר קשורים לאוכל, ג'ונתן ספרן פויר, נטלי פורטמן ויום הולדת ירוק.

From → אמת הספר

14 תגובות
  1. בסף יתברר שהחשמל שאנחנו צורכות כשאנחנו קוראותספר אלקטרוני עולה לכדור הארץ בהרבה יותר משאבים מספר מודפס…
    (כמו שהמעבר לביו-דלקים הפך הרבה שדות תירס למקורות דלק והשאיר את התושבים שסביבם רעבים).
    ובנימה אישית: ממליצה בחום על ספרים מקוריינים, מה שקוראים אודיובוקס – חוויה אחרת לגמרי מקריאה ובעיני יותר מערבלת חושים.

  2. נושא כאוב צילומים נפלאים
    ואגב, את מכירה את החבר'ה שהביאו פתרון מסויים לבעיה ומציעים לנטוע עץ תמורת כל ספר שקנית?
    אני מחפשת לינק לכתבה שעשיתי בנושא ולא מוצאת ):

  3. אם את יכולה, תשקיעי בקורא דיגיטלי. זו המתנה הכי שווה שנתתי לעצמי בשנת 2010. הוא בתיק שלי או ליד המיטה, שוקל כלום ומכיל בינתיים 80 ספרים ויש אפשרות להרחיב את הזיכרון.
    זו הוצאה חד פעמית לא זולה, אבל היא התגלתה כמאוד חסכונית. לחברה שלי יש את הקורא של סטימצקי והיא מרוצה למדי. יש המון סוגים. תעשי סקר שוק קטן, תבדקי את הפיצ'רים ואת המחירים.
    :)
    כתבתי על הקורא הדיגיטלי שלי: http://efyska.wordpress.com/2010/05/02/623/

  4. דפנה, זאת באמת שאלה שאפשר לשאול בקשר להרבה נושאים "ירוקים". יש לי הרגשה שהקורא הדיגיטלי בכ"ז עולה פחות לכדור הארץ אם חושבים על כל ההצואות שקשורות במכירה והפצה של ספר. אינשאללה בקרוב גם החשמל שנצרוךיהיה נקי.

    אסתי, אני מכירה את הקטע עם העץ דווקא מאיקאה :) אני משתדלת לנטוע עצים, אבל זה נראה לי כמו טיפה בים.

    אפיסקה, קראתי את הפוסט. זה הגיוני לגמרי הרידר הזה, אבל אני עדיין לא בשלה להחלפת המדיה. אגב, את הראשונה ששמעתי ממנה רשמים מיד ראשונה. מעניין אם אפשר להשיג בקלות כל ספר ומה קורה עם הישנים.

    • אני חושבת שאני מעט מסיונרית בנוגע לקורא הדיגיטלי. :)
      ספרים ישנים, כאלו שכבר קראת, את יכולה למחוק \ להוריד למחשב \ להעביר לזכרון נייד אחר.
      לא את כל הספרים ניתן לרכוש בפורמט דיגיטלי, אבל את הרוב.

  5. תמיד תוכלי להכנס לכאן
    ולקרוא מה אנשים קוראים
    http://shlomiyosef.wordpress.com/

    :)

  6. אני רק מקווה שלא יגיע הפוסט שבו תוכיחי אותנו שלהשתמש בקינדל זה הרבה יותר ירוק מלקרוא ספרים עם דפים ;)

  7. אפיסקה, יש לך משימה לא פשוטה.
    שלומי, ברור :) מעניין אם נראה אצלך בקרוב קינדלים (זה נשמע כמו יידיש)
    גלית, כמו שאת רואה, עדיין קשה לי להתנתק מהדפים, אז בינתיים אין חשש…

    • כבר ראיתי לא פעם קוראים בקינדל
      או שהם היו תיירים ולא התאים לי להציק להם
      או שזה הרגיש לי כמו קריאה בנייד
      בקיצור זה לא מסתדר לי
      עם פפראצי עמך ספר
      פפראצי עמך קינדל???

      • בוא לא נהיה טכנופובים. מה שחשוב זה המילים, לא? אפשר לשבת עם קינדל, לאכול קינדר ולהצטלם מעולה

  8. לאוהבי הספרים זו באמת בעיה… )-:
    גמני התחלתי עם הקינדל – ולא צריך לרכוש את הקורא. יש תוכנת קינדל ל-PC, הורדה בחינם מאמאזון.
    חביב למדי, עם הרבה פיצ'רים. מומלץ לנסות.

  9. נו, מלשות? אין מושלם (-:
    אבל לפחות במחשב יותר נוח לקרוא, לדעתי בכל אופן.
    וכן, זה לא כמו ספר, וכן, אין תחליף לספר. אבל אם רוצים להקטין טביעת רגל, אז…

    • בקטע הזה אני לא מסכימה איתך.
      אפשר לקרוא מהמחשב אבל זה לעולם לא יהיה תחליף לספר.
      אצלי המחשב לו עובר את סף חדר השינה שהוא אחד ממקומות הקריאה המועדפים עלי.

כתיבת תגובה

