Skip to content

אקו-פטישיזם או איך שלא תקראו לזה

17 במרץ 2011

תמיד תהיתי למה דווקא נעליים הן אובייקט לפטישיזם – צד אחד שלהן נשרך על מדרכות מזוהמות, הצד השני סופג זעה. אבל יאללה ונו שוין. הנה כמה דוגמאות לקשר, מפוקפק לעתים, בין סביבה לבין נעליים.

 נעליים שעם סיום תפקידן מושלכות אחר כבוד למיכל הקומפוסט נשמעות כמו חלום ירוק. OAT Shoes מגשימות את החלום. אלה נעליים שעשויות מחומרים פריקים ביולוגית שאינן מותירות אחריהן פסולת בלתי מתכלה. הן יפות לא רק לסביבה אלא גם לעין, וזכו במקום בשני בתחרות העיצוב הירוק בשבוע האופנה הבינלאומי באמסטרדם.

 

גרנט דלגטי, מעצב הנעלה שעבד בפירמות המובילות בעולם, עבר לצד הירוק. הוא פיתח את Urshuz (נשמע כמו "הנעליים שלך" וזהו בדיוק הקונספט), נעליים מתמחזרות. הצרכן מקבל סוליה מחומרים מתמחזרים וגפה שניתנת להחלפה. כלומר, ברגע שהנעל התבלתה או אם סתם נמאס מהעיצוב, מרכיבים על הסוליה גפה אחרת. נכון שהן נראות כמו נעלי פלדיום?

 

היש מוצר בורגני יותר מזה? הנעליים האלה הן חלק מקולקציה של נעליים לכלבים. היצרן הסיני אומר שהן עשויות מחומרים ידידותיים לסביבה. אולי יום אחד כשהכלבה שעדיין אין לי תהייה rich bitch.

 

המודעות האקולוגית חודרת יותר ויותר לעולם האופנה ומתבטאת בשימוש בחומרים טבעיים וממוחזרים (וגם בהרבה גרין ווש). מעצב לונדוני, שקורא לעצמו INSA ומגדיר את עצמו בין היתר כפטישיסט, לקח את המגמה צעד אחד קדימה על עקבים גבוהים מאוד, ויצר נעלים סטילטו אימתניות בגובהן. אבל מה שמבהיל יותר בנעליים היא העובדה שמרכיב עיקרי בהן הוא צואת פילים.

אולי זה לא אקולוגי, אבל לפחות יש כאן מרכיב של צדקה. סוכני הימורים של מרוצי סוסים מהעיר צ'לטנהם בבריטניה עיצבו את נעלי הטלפיים האלה. הן עשויות מסיבי פחמן ומשיער סוסים שנשזר לאריג הגפה. הן יהיו שלכם תמורת 1,300 פאונד.

לכו על זה.

7 תגובות
  1. מגפי הטלפיים, יש בהם משהו… אבל כנראה שלא הייתי נועלת.
    הכי מצאו חן בעיניי – הנעליים המתכלות :)
    (הראשונות בפוסט)

  2. זה באמת נו שוין…. (-:
    אבל כן, הלוואי ועניין המיחזור המלא הזה, בנוסח "מעריסה לעריסה" של מק'דונו ובראונגארט יתפוס תאוצה.
    חג פורים שמח

  3. ואאאאאאאווווו
    איזה יופי
    הייתי הולך על הראשונות
    אני מכביסט
    :)

  4. גלית, גם אני חושבת כמוך,
    נינה, נראה לי שהנעליים הראשונות די מתקרבות לקריידל טו קריידל. מעניין כמה זמן הן מחזיקות מעמד.
    שלומי, אם אתה צהוב מבחוץ וירוק מפנים, הולך.

  5. :) אני לא רואה אף גברת מגונדרת עם נעלי עקב בגובה זה או אחר, צועדת על צואת פילים. גם אם היא עטופה בחרוזים צבעוניים.
    את מכירה את התיקים שעשויים מפנימיות ממוחזרות של צמיגים? נראה לי מעניין לראות נעליים ומגפיים מצמיגים ממוחזרים. אבל כאמור, זה רק מחזור, אין כאן שום דבר מתכלה באמת.

    • טוב, הנעלי פילים הן סתם יציאה אמנותית.
      כן, אני מכירה את תיקי הצמיגים וגם ראיתי סנדלים שעשויים מהם. הם יפים מאוד, אם כי כבדים. אני שוקלת לקנות לי זוג לקיץ.

  6. התמונות של נעלי העקב פרסה הרגו אותי :))

כתיבת תגובה

