Skip to content

פרות בכותרות

11 באפריל 2011

 פרות עם גנים של אחותך ושקיות אקולוגיות מבשק בקר. אולי תעזבו כבר את החיות המסכנות האלה?

ככל שהאנושות הופכת מודעת יותר לנושאי בריאות, איכות הסביבה והקשר ביניהן, הפרות הופכות יותר ויותר לחיות שנויות במחלוקת. לא באשמתן כמובן. אם זה היה תלוי בי, כל הפרות היו קדושות. הרפתות לחלב ומשקי הבקר הם מקור עצום לזיהום אוויר, קרקע ומים וזה עוד לפני תהליכי הייצור שהופכים אותן לסטייקים או גרוע יותר (בעיניי) – למוצרי חלב ארוזים בפלסטיק ועטופים בשקרים. אם פעם תרצו להתעלל בי, תכריחו אותי לאכול מעדן חלב 0%.

גם השאלה האם חלב ומוצריו תורמים לבריאות האדם מעוררת לא מעט ויכוחים, וזה עוד לפני שאמרנו משהו על הסבל שהבהמות חסרות המזל נאלצות לעבור.

צילום:  Kain Road Cul de Sac, flickr)

השדיים מאבדים ממעמדם

הנה משהו מפחיד: מדענים ממעבדות AgroBiotechnology באוניברסיטה החקלאית של סין הציגו 300 פרות מהונדסות גנטית שהחלב שהן מייצרות דומה בהרכבו לחלב אם. כדי לעשות זאת, הושתלו בדנ"א של הפרות גנים אנושיים. המטרה היא ליצור חלב בריא יותר מהפורמולות המשמשות היום כתחליף חלב אם, שזוכות לביקורות שליליות (כולנו זוכרים את פרשת רמדיה ואת פרשת נסטלה באפריקה, הוותיקה והאכזרית ממנה). המדענים עדיין עובדים על הנדסת הפרות (מושג מזעזע, לא?) ומצפים תוך 10 שנים "למזוג את החלב המחוזק לספלו של הצרכן," כפי שאמר בראיון ל"טלגרף" פרופסור נינג לי, ממובילי הפרויקט. פרופסור לי ציין גם שהחלב המהונדס יהיה בטוח לשתייה ממש כמו חלב מפרות רגילות. זה אם אתם מאמינים שחלב רגיל בטוח, כמובן.

עם כל הכבוד לחדשנות הסינית, נשים נולדו עם שדיים שאחד מתפקידיהן החשובים הוא להיניק את הצאצאים שלהן. זה נשמע לי קצת יותר בטוח מלקחת חלב מפרה שמרוב הנדסה אולי מסתובבים אצלה גנים של דודות רחוקות שלי. מצד שני, העסק דווקא מסתדר איכשהו עם תעשיית הסיליקון.

צילום: loop_oh, flickr

 שקית שזקוקה להכשר רבני

הנה משהו מוזר: ככל שגדלה אוכלוסיית האדם, כך גדלה אוכלוסיית הפרות. ככל שגדלה אוכלוסיית הפרות, כך גדלה כמות הפסולת שהן מייצרות. מישהו צריך למצוא לזה פתרון. מישהו, או נכון יותר חוקרים מאוניברסיטת קלמסון בדרום קרוליינה, הצליחו לייצר שקיות פלסטיק מתכלות מאבקת עצמות ומבשר של בקר. בעבר השתמשו בשרידי פרות לייצור מזון לבעלי חיים (מה שאומר שהשניצל בסופר היה מתרנגולת ופרה גם יחד?), אך לאחר מגפת הפרה המשוגעת הפסיקו עם זה, מה שמן הסתם רק החמיר את בעיית הפסולת. אז אם אתם שומרים כשרות, אל תכניסו לשקיות האלה את בקבוקי החלב מהאייטם הקודם. נשמע לי שפתרון פשוט יותר הוא פשוט להיגמל. גם מפרות וגם משקיות.

צילום: hettie gm, flickr

11 תגובות
  1. אוי שחר.
    חתיכת שיר ערש חיברת לי כאן,
    איזה חלומות נחמדים יהיו לי הלילה!
    כל מה שיש לי להגיד זה:
    אלוהים
    אדירים.

  2. א.ב. permalink

    השאלה היא, איך יודעים אם זו פרה שנותנת חלב של אישה, או אישה שהיא בצורה של פרה?

  3. מידע מעניין ועצוב.

  4. מסכנות הפרות. עדיף להסתפק בפסלים של פרות, כמו אלה שהוצבו לפני כמה שנים ברחבי בריסל.

  5. מה שכתבת נשמע לי מזעזע

  6. הגיע הזמן שיפסיקו עם ההתעללות בבעלי חיים! נורא מה שקורה בארץ ובעולם בנושא.

כתיבת תגובה

