Skip to content

קוראים לי שחר ואני פוחדת

3 באוגוסט 2012

פעם פחדתי מהמה-יהיה. עכשיו הפחד כבר לא מופשט.

אני פוחדת לנסוע כי אין מי שירסן את הרוצחים בפוטנציה שמתפרעים בכבישים,

אני פוחדת שלא אצליח לפרנס את הבת שלי,

אני פוחדת שאם חלילה אתאשפז בבית חולים, אמצא את עצמי במסדרון מלא במיטות אבל ריק מאחיות,

אני פוחדת שאזדקק לתרופות יקרות,

באופן כללי מפחיד אותי להיות חולה במדינה הזאת.

וגם להיות נכה, אם למשל תקרה לי תאונה על הכביש.

אני פוחדת לחזור לבד בלילה למכונית שלי במגרש חניה, פעם זה לא הזיז לי בכלל.

אני פוחדת במיוחד מחניונים תת-קרקעיים.

אני פוחדת שאני או בתי נותקף/נוטרד/נושפל רק בגלל שאנחנו ממין נקבה ורק בגלל שזה כל כך קל כאן.

קל? זה על גבול הלגיטימי. קראתם לאחרונה מדור רכילות?

אני פוחדת שלא תישאר פה פיסה של מרחב פתוח שאפשר ללכת אליו כדי לאוורר את כל הפחדים האלה.

אני פוחדת מהיום שבו הבת שלי תלך לבית ספר,

אני פוחדת להזדקן כאן,

אני פוחדת לקרוא על מצבם של ניצולי השואה, מהגרי העבודה, הנכים.

אני פוחדת ממה שעושים לאפריקאים,

אני פוחדת מזה שזוהי רק ההתחלה.

אני פוחדת להעיר לאנשים שנוסעים עם הג'יפים שלהם על חוף הים,

(אבל בקרוב הם יהפכו לבעיה של הטייקונים).

אני פוחדת משוטרים, מחיילים, ממאבטחים,

מכל מי שיש לו נשק ואף אחד לא מבטיח לי שאין סיכוי שהוא יתחרפן,

אני פוחדת מבנימין נתניהו, אהוד ברק ויובל שטייניץ,

אני פוחדת מאיתמר בן-גביר, ברוך מרזל ומיכאל בן-ארי,

אני פוחדת מיריב לוין, אופיר אקוניס ואביגדור ליברמן.

אני פוחדת שהפחד שלי מהם משמח אותם.

אני פוחדת מרוב חברי הכנסת.

אני פוחדת שיפגעו בי מילולית או פיזית בגלל שאני שמאלנית,

אני פוחדת שמי שיעשה את זה לא ייענש,

אני פוחדת שיתבעו על הפוסט הזה.

אני פוחדת שיש לי חוב נסתר לביטוח הלאומי/לעיריית תל-אביב/למס הכנסה,

וכשהוא יצוף אני אשאר בלי כלום,

אני פוחדת שאף אחד לא יוכל לעזור לי כשאשאר בלי כלום.

אני פוחדת מעצם הידיעה שאני לא יכולה להגר מכאן,

אני פוחדת מהאזרחות הישראלית שלי.

12 תגובות
  1. וואו…. מאוד קשה ונוקב.
    אני כל כך שותפה לפחד הזה שלך.
    ואני חושבת שכמוני גם רבים מאוד.

  2. לגמרי. כל מה שכתבת, ועוד.

  3. ממש כך.
    ונזכרתי במשהו רלבנטי – הנשיא האמריקני רוזבלט דיבר לעמו בסיטואציה קריטית של מתקפת פרל הרבור והצטרפותה של ארה"ב למלחמת העולם השניה – "הדבר שממנו צריך באמת לפחד הוא הפחד עצמו"

  4. מדוייק, ומה שמפחיד כמה הפחדים הכל כך אישיים שלך הפכו לקולקטיביים # ישראל 2012

  5. עודד permalink

    יופי בנות
    העובדה שאתן כאן פועלות ומפעילות מעידה שאתן מתגברות על הפחד והפחדים.
    כל הכבוד אתן גיבורות!

  6. לצערי מסכים ומזדהה עם כל מילה בפוסט הזה. דייקת לגמרי. כתוב חזק והיישר לפרצוף.

  7. תודה, תמי, נינה, תרצה, חלי, שרון. הפחד האישי זהה לפחד הקולקטיבי באמת, לפחות מהתגובות שאני שומעת או קוראת.
    תרצה, אני לא יודעת אם המשפט הנודע של רוזבלט מתאים לסיטואציה. הדבר היחידי שלא מפחיד אותי הוא המחאה. והמחאה, אני חושבת, נולדה מפחד קיומי או שהוא לכל הפחות היה חלק מהגורמים לה.

  8. אייל מולדוב'יץ permalink

    אני פוחד גם כן.
    -מהמסתננים שבאים לפה וחיים על חשבוני.
    -מזה שאהיה מאושפז ואדבק ממחלות טרופיות שהביאו מסתננים.
    -מאנשי שמאל וארגונים שמופעלים ע"י ממשלות זרות ואינטרסים זרים.
    -מהתקשורת שלא מספקת את המידע אלא אם הוא מצד שמאל.

    • תודה, אייל, הזכרת לי:
      אני פוחדת מכך שהגזענות הפכה כאן למשהו להתגאות פה.
      אגב, הבדיחה על השמאל והתקשורת שעשעה אותי מאוד (וגם את נוחי דנקנר ואת שלדון אדלסון).

  9. כל מה שאמרת, ואצלי לא מעכשיו. ממזמן. אולי בגלל הגיל, אולי בעיקר ההורות שמקדמת את מרכיב הפחד, אולי בגלל פיכחון ופסימיות שטבועים בי. המצבים המפחידים היו גם קודם וסיוטים כאלה היו (לי) גם אז ( למשל ממנהיגים תאבי שטחים בשנות השבעים, שנות השמונים). הפחד תובע אמצעי זהירות שגוזלים כל כך הרבה משאבים נפשיים ואחרים. ועתה יש לי פחד כי גם כל אמצעי הבטיחות שהשקעתי בהם ושאמורים לעזור לכאורה, כמו חסכונות – יגזלו ויתאיידו.

    • באמת לא נשאר הרבה במה להיאחז, אבל בדיוק זה חלק מהעניין שדברים תמיד משתנים. אני מקווה שמתישהו לטובה כי כל הרוע הזה כבר פשוט לא הגיוני ודי בלתי מוסבר

  10. Lior permalink

    "כל הרוע הזה כבר פשוט לא הגיוני ודי בלתי מוסבר" – I'm happy/sad to see that I'm not the only one who feel that way.

כתיבת תגובה

