Skip to content

על קולה ודמוקרטיה

10 במרץ 2013

בסתיו של השנה שעברה, ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג  רקח תוכנית, מעין חוק עזר עירוני, שעל פיה תיאסר מכירה של משקאות ממותקים במיכלים בנפח של למעלה מ-16 אונז (כמעט חצי ליטר). מועצת הבריאות של ניו יורק אישרה את המהלך והוא ייכנס לתוקפו מחרתיים, ה-12 במרץ.

מטרת התוכנית, על פי העיתונות האמריקאית, להילחם במגפת השמנת היתר. אפשר לשער שיהיה לאיסור גם אפקט לוואי סביבתי חיובי, שכן דליי המשקאות הקלים שהאמריקאים נוהגים לשאת איתם לכל מקום הם כמובן חד-פעמיים ונטל כבד על הסביבה. זוהי תוכנית ראשונה מסוגה בכל ארצות הברית וכבר קמו לה מתנגדים  – "דוקטור" ג'ון באסו, ההמבורגרולוג הקטלני מהרשומה הקודמת, הוא קרוב לוודאי אחד מהם.

soda_ban_mgn

אני לא אוהבת משקאות קלים. הם מהמוצרים המיותרים ביותר שחברות המזון המתועש הוציאו תחת ידיהן המזיקות. לנוזלים האלה יש אכן תפקיד נכבד במגפת ההשמנה וחוץ מהמון סוכר, הם מכילים חומרים מזיקים נוספים, כמו ממתיקים מלאכותיים, צבעי מאכל, חומרים משמרים ושאר כימיקלים שבכלל לא אמורים להיכנס לגוף האדם. משקאות הדיאט או אלה המכילים רכיבי פרי גורמים לשותים אותם לשגות באשליה שהם משקה בריאות. הקרטוניות, הפחיות, בקבוקי הפלסטיק וכוסות הטייק-אוויי הם מקור עצום לזיהום ויעידו על כך כלובי המחיזור העמוסים תמיד. המיחזור, אתם יודעים, הוא גם אשליה של אי-זיהום. בקיצור, משקאות קלים הם חרא של דבר. אין לי דרך פשוטה יותר לסכם זאת.

החוק של בלומברג אוסר מכירה של משקאות קלים בנפחים גדולים בבתי קולנוע, מסעדות, מעדניות ועגלות רחוב. הוא כבר הספיק לכונן חוק האוסר עישון בבארים והתעקש על סימון קלורי בתפריטי מסעדות. זה יפה שראש העיר דואג לתושביו, ואני אומרת את זה בלי לשון בלחי (טוב, זאת לא חוכמה כשמקלידים, אבל באמת – אני לא צינית בעניין הזה), אבל עם כל ההסתייגות שלי מג'אנק ובעיקר מכזה שמגיע בפלסטיק, נראה לי שמייקל בלומברג חצה את הקו שמפריד בין ראש עיר לגננת. מה דעתכם?

מודעות פרסומת
2 תגובות
  1. הצעד של בלומברג הוא אכן חסר תקדים. אבל למה גננת? אם כבר, אז כבר. צריך ל"רדת" על כל התעשייה הזאת ובמיוחד על המפיצים. בל לנו לשכוח את הפרסומות והיחצ"נים למיניהם.

    • אני חושבת שפרסומות והיח"צ הם העיקר. מצד אחד הבנאדם כבר לא יכול להסתובב עם חצי ליטר קולה ביד, מצד שני ההתמכרות עדיין שם והוא כמעט כל שעות הערות שלו חשוף לפרסומות גלויות או סמויות שאומרות לו שהמשקה הזה הוא טעם החיים.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: