Skip to content

מגפיים קונים מהר (ואחר-כך מצטערים על זה)

15 ביולי 2014

תארו לכם שבמקום לשלם סכום חד-פעמי על נעליים, הייתם משלמים לפי שימוש – נניח 15 ש"ח ליום נעילה. הייתם מסכימים? אם אתם רוכשים נעליים ברשת כמו TOGO הזולה, יש סיכוי שתרגום מחיר הנעליים לתשלום לפי שימוש יהיה גבוה למדי. בשירות הלקוחות לא יעזרו לכם

טבעונות וקיימות הן חברות טובות בדרך-כלל, אבל לפעמים הן מתנגשות, למשל במקרה הזה. בחורף האחרון, מתוך החלטה פזיזה, נכנסתי לחנות נעליים מרשת TOGO. לכאורה בחירה הגיונית: הרשת מציעה מבחר גדול של נעליים אופנתיות, זולות וללא מרכיבים מהחי. גורם אחד בעייתי במשוואה הזאת – המחיר הזול. מישהו או משהו משלם עליו. כשבוחרים נעליים באיכות ירודה מחומר סינתטי, הפריט האופנתי הופך מהר מאוד לאשפה בלתי מתכלה (ואני אפילו לא נכנסת להיבט האנושי – אם נעליים שעשו את כל הדרך מסין עד לפה עולות מעט כל-כך, אחרי מע"מ והכול, מה זה אומר על הסיני שייצר אותן?).

DSCF4260המגפיים של שחר. מעניין מה ברוך היה עושה

המגפיים היפים, ואני עדיין חושבת כך, שקניתי ננעלו אולי 10 פעמים. אולי. מהר מאוד בסולייה של אחד מהם נבקע חריץ שהפך את השימוש בהם לבלתי אפשרי. בחנות סירבו לעזור ורק ציינו שבאתר החברה יש גישה לשירות לקוחות. פניתי אליהם. ציינתי את מספר הדגם, המחיר, החנות והתקלה.
זאת הייתה התשובה: "שחר שלום רב , כפי שצוין בסניף . הנעלים אינם נמכרות יותר בסניפים ועל כן לא ניתן לתת שירות בעבורם . בברכה שירות לקוחות טוגו  ." (השגיאות במקור).
לא ויתרתי ועניתי: "שלום, אם אני מבינה נכון, מה שאתם בעצם אומרים, שבסדר מבחינתכם למכור מוצר פגום ללא שום אחריות עליו, רק מפני שהוא אזל מהחנויות? מה לגבי החזרת כסף או זיכוי?"
הם מצדם: "שחר הדגם לא אזל , אלא הוא שייך לעונה קודמת שאין על דגמים אלו יותר אחריות או שירות."
ואני: "שלום למשיב/ה האנונימי/ת, הסיבה לכך שאתם מסרבים לספק אחריות או שירות אינה מענייניי. מבחינתי הסיפור פשוט מאוד: קניתי מגפיים שנהרסו לאחר שימושים ספורים וחברת טוגו מסרבת לפצות אותי. תקנו אותי אם אני טועה. אם תעמדו בסירובכם, מובן שלא אקנה יותר אצלכם, אבל גם אשתמש במדיה החברתית ובכל האמצעים שברשותי על מנת להפיץ את תמונת המוצר הפגום ואת המענה שסיפקתם."
לא שמעתי מהם מאז. בניגוד אליהם, אני כן עומדת בהתחייבותי כלפיהם ומספרת לכם את זה.

DSCF4261מבט קרוב על הפגם, שלא ממש מעניין את שירות הלקוחות של TOGO

המוצרים של טוגו הם דוגמה קלאסית ל"אין לי מספיק כסף בשביל לקנות בזול". עם הזמן נעשה קל יותר לקנות נעליים ללא מוצרים מהחי גם מחברות שמקפידות יותר על איכות המוצרים שלהן. אני מעדיפה לקנות פחות ולהשתמש יותר. הנעליים הצהובות בתמונות נקנו בחנות יד שנייה. אני לא יודעת מאיזה חומר הן עשויות וגם בחנות לא ידעו. ובכל מקרה, מדובר בקנייה הרבה יותר זולה ומוצלחת מהקנייה ב-TOGO. אני חושבת שגם מוסרית יותר.

DSCF4263אפשר גם אחרת. את הפרח ניתן להסיר ולהחזיר בקלות

DSCF4264פרט. אני מקווה שהוא לא נתפר על-ידי ילד רעב בסדנת יזע

4 תגובות
  1. varda permalink

    גיליתי בעקבות נסיון ביש דומה, שהיות והסוליות הן מחומר גומי ו/או חומר דומה, שצריך שישתמשו בו אחרת הוא מתייבש. ואז "מתפרק"…………….. אין אפשרות ל"שמן" את החומר הזה, זה לא עוזר. צריך פעם בכמה זמן לנעול את הנעליים, כדי שלא "יתייבשו.

    • זה לא המקרה זה. למגפיים האלה לא היה זמן להתייבש. הם התפרקו זמן קצר אחרי הרכישה

  2. arv permalink

    גם לי היתה חוויה דומה איתם אבל לא הספקתי אפילו ללכת עם הנעליים והם התפרקו וגם אני קיבלתי אותה תשובה

כתיבת תגובה

