Skip to content

חלת ביסים טבעונית מתקתקה

23 בינואר 2015

חלה עם מתיקות מרומזת, טבעונית, קלה להכנה ואפילו די בריאה. היא עשויה מכדורים בגודל לחמניית ביס שהתלכדו יחד באפייה ולכן נוחה במיוחד לבציעה ואכילה.

DSCF4350s

אין צורך להיכנס לעד כמה ביצים הן אוברייטד בבישול ואפייה ואפשר לגשת מיד לעבודה. אבל רגע, הנה כמה הערות בקשר למרכיבים. תערובת הקמחים שאני משתמשת בה כוללת חצי כוס קמח שיפון מלא, חצי כוס קמח לחם לבן, חצי כוס קמח שיבולת שועל (שאני טוחנת במטחנת תבלינים), כוס קמח חיטה מלא וכוס קמח כוסמין מלא. אפשר לשנות את ההרכב בהמון דרכים. צריך לזכור שני דברים: ספיגת הנוזלים של הקמחים עשויה להשתנות, לכן כדאי לא להשתמש בכל כמות חלב האורז ולהשאיר בצד כמה כפות, שאותן תוכלו להוסיף או לא להוסיף לפי מצב הבצק; לא כדאי להוסיף עוד שיפון כי הוא קמח שהופך בוצי וקשה לעבוד אתו. אני משתמשת בחלב אורז עם שקדים של Vitaritz. חלבי האורז האחרים דלוחים לטעמי. אפשר להחליף אותו בחלב שיבולת שועל או בחלב סויה שעשוי רק מפולי סויה ומים, ללא תוספות של סוכר, וניל וכדומה. אם אתם רוצים חלה עם מתקתקות קצת יותר מודגשת, מומלץ להוסיף רבע כוס סוכר חום.

2015-01-22_16-05-39_988החלה לפני ההתפחה השנייה. היא משוחה בתערובת סילאן ושמן זית ומקושטת בפתיתי שיבולת שועל

DSCF4352s

DSCF4353sהחלה לאחר האפייה. אפשר לעצב אותה איך שרוצים אבל צורת הכדורים קלה ונוחה במיוחד

המרכיבים ½ כוס + 3 כפות חלב אורז (ראו הסבר למעלה) 1 כף שמרים יבשים ½3 כוסות תערובת קמחים (ראו הסבר למעלה) ¼ כפית מלח ½ תפוח, לא מזן חמוץ 1 בננה 3 כפות שמן זית (אפשר גם שמן אחר, אבל למה?) + שמן לשימון והברשה כפית סילאן לציפוי (לא הכרחי) שומשום/שיבולת שועל/פשתן/פרג לזרייה למעלה (אם רוצים) ההכנה מחממים את החלב לטמפרטורת גוף, ממסים בו את השמרים ומניחים בצד. בינתיים מנפים לקערה קמחים ומלח. מרסקים את התפוח והבננה, מערבבים עם 3 כפות שמן ומוסיפים לקערה. מוסיפים גם את החלב עם השמרים. לשים את הבצק 10 עד 15 דקות. מורחים את הבצק בשמן זית, מכסים ומניחים להתפחה למשך כשעתיים, עד שיכפיל את נפחו. מחלקים את הבצק ל-12 עד 14 כדורים ומניחים אותם קרוב זה לזה בתבנית מוברשת בשמן. מכסים ומניחים להתפחה נוספת למשך שעה בערך. מחממים תנור ל-180 מעלות. בינתיים, אם רוצים, מברישים את החלה בתערובת שמן זית וסילאן ומקשטים בשומשום/פרג/שיבולת שועל. אופים כ-35 דקות. גיוונים: גרדת לימון, קינמון, צימוקים (הכי טוב צימוקי אוכמניות), אגוזים קצוצים, זרעי חמניות או זרעי דלעת

מודעות פרסומת
5 תגובות
  1. אני מניחה שרוב חובבי הבישול הבריא מחזיקים כמה סוגי קמחים בבית + חלב אורז. מילא זה, ברגע שהוספת פירות – המתכון הזה אבוד בביתנו :) אבל אני תמיד נהנית מהתמונות.

    • גלית, אפשר להכין את החלה מסוג אחד של קמח (תוכלי לקרוא על כך בהקדמה) וגם לחלב האורז יש כמה חלופות. הפירות אכן הכרחיים, אבל הם ממש ממש לא דומיננטיים בטעם, בעיקר אם הבננה לא בשלה מאוד. מה, הבנזוג לא אוכל תפוחים ובננות?

Trackbacks & Pingbacks

  1. אמא טבעונית, אמא תחמנית | רב פעמית

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: