Skip to content

האוזניים של רני – פורים בדקה ה-91

25 במרץ 2016

 

הפעם ייבאתי לבלוג מתכון טבעוני של רני רותם, איש יקר ומוכשר שיש הרבה מה ללמוד ממנו על אפייה טבעונית. האוזניים חולקו למשפחה, שכנים וחברים ונזללו בחשק רב גם על-ידי קרניבורים. להלן המתכון הטעים מאוד של רני לאוזני המן טבעוניות, ובהמשך הטייק שלי עליו. בשונה מהמתכונים שאני מפרסמת כאן בדרך כלל, זה של רני מדויק מאוד ומדוד בגרמים. אם אין לכם מאזניים, אתם יכולים להיעזר בטבלת המרת המשקלים לנפחים הזאת או בכל אחת אחרת. אם יש לכם משקל אבל לא אלקטרוני, אל חשש – חריגות קטנות של גרם לפה גרם לשם לא יורגשו. מניסיון.

רניהאוזניים של רני. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של Rani Rotem

צריך
250 גרם קמח
5 גרם אבקת אפייה
100 גרם סוכר
60 גרם שמן קוקוס
40 גרם שמן ענבים או אחר
12 גרם מיץ לימון + גרידה
30 גרם מיץ תפוזים + גרידה
30 גרם חלב צמחי
5 גרם רסק תפוחים
תמצית וניל

מלית פרג
150 גרם פרג טחון טרי כמה שאפשר
כפית שטוחה קינמון
50 גרם סוכר
12 גרם שמן קוקוס
12 גרם שמן ענבים או אחר
תמצית וניל
גרידה מחצי לימון
150 גרם חלב צמחי

ההכנה
מערבבים את כל מרכיבי הבצק ומניחים בצד.
בסיר על הגז מערבבים את כל חומרי המילוי עד איחוד והתמוססות מלאה של הסוכר.
מרדדים כל פעם חתיכת בצק בין שני ניירות אפייה, קורצים עיגולים, ממלאים ומקפלים לאוזן.
מכניסים למקרר לכמה דקות להתייצבות.
אופים כ-15 דקות ב-170 מעלות.

1האוזניים שלי. פחות אלגנטיות מהאוזניים של רני, אבל לא נראה לי שזה מעניין את המן

הטייק שלי
החלפתי חצי מהקמח הלבן בקמח כוסמין. הבצק יצא רך מאוד ולכן גם קיררתי אותו לפני קיפול האוזניים וגם נעזרתי בקימוח די מאסיבי בשלב הרידוד.
בשביל רסק התפוחים ריסקתי חצי תפוח (זה יותר מ-5 גרם). כיוון שריסקתי אותו בבלנדר הביתי במקום להשתמש ברסק קנוי, היה לי נוח לעשות את זה בחברתם של נוזלים – תמצית הווניל, מיץ התפוזים ומיץ הלימון שבמתכון. הכנסתי את המיצים והתמצית למיכל של בלנדר מוט יחד עם חצי תפוח חתוך לקוביות, וריסקתי. כדי שהבצק לא יסבול מעודף נוזלים, מחכים לסוף עם החלב הצמחי, ובמקום להוסיף 30 גרם אוטומטית, מוסיפים רק כמה שהבצק "לוקח".
ייתכן שבעקבות שינוי הרכב הקמחים האפייה תימשך יותר מ-15 דקות. מוציאים את האוזניים מהתנור כשהן מתחילות (ואני מדגישה – מתחילות) להזהיב.
לא ניסיתי את המלית של רני פשוט כי לא היה לי פרג. אני חושבת שבכל מקרה כדי להכין כמה מילויים שונים כדי שכל אחד יוכל לבחור מה שהוא אוהב. כאן למטה תמצאו הצעה למלית חלבה ואגוזים.
עוד הצעה: כדאי לקרוץ את העיגולים מכוסות בקטרים שונים כדי לקבל אוזני המן במידות שונות. אופים את כולן ביחד. אין עם זה שום בעיה.

מלית חלבה ואגוזים
5 כפות טחינה גולמית
2 כפות מייפל (או סילאן טהור)
5-4 כפות אגוזי קשיו ושקדים גרוסים (טחונים במטחנת תבלינים, אבל רק עד מרקם גרגירי). אפשר להשתמש באיזה אגוזים שאוהבים.
לחצי מהכמות גם הוספתי אבקת קקאו.

2 תגובות
  1. יכול להיות שהמתכון סבבה, אבל אני עוקף מתכונים שבהם הכמויות ניתנות ביחידות של משקל ולא של נפח (כפות, כוסות…). אני מודע שבאפיה מסורתית שוקלים, אבל לי זה הופך את העסק לניסוי מעבדה, ולמי יש זמן וחשק לזה…

    • גם אני מעדיפה מתכונים עם יחידות של נפח, אבל במקרה הזה הייתה לי הרגשה ששווה לשלוף את המשקל ולעבוד במדויק, ולא טעיתי. אך כאמור, לא נורא אם סוטים גרם לפה או גרם לשם

כתיבת תגובה

