Skip to content

מוס? פודינג? מעדן? קינוח שוקולדי טבעוני בגביע

20 ביולי 2016

אני אתחיל בהרהור, שהממהרים יכולים לדלג עליו ולעבור ישר למתכון. מי שעוקב אחרי הבלוג הזה יודע שהטבעונות בשבילי היא לא רק  חומר למאכל אלא גם להרבה מחשבה. מאז הרשומה טבעונות – דוח מצב (לא משהו) התפריט שלי לא ממש השתנה, הוא עדיין 90% טבעוני וה-10% שלא הם צמחוניים וקורים רק מחוץ לבית. אבל הלב והמוח דווקא כן השתנו. מה גרם לזה? לא בטוח שאני יכולה להצביע על סיבה אחת מובהקת או מדויקת.

אולי כי יצא לי לקרוא קצת מכתבי הרב קוק (וזה לא שאני חסידה שלו עכשיו) שסיפק טיעונים למעבר לתזונה צמחונית אבל גם הזהיר מפני עיסוק יתר בזכויות בעלי חיים שעלול להשכיח את המאבקים החשובים על זכויות אדם. בישראל יש עדיין הרבה מקום להתקדמות בתחום של זכויות בעלי חיים, אבל המגמה הכללית היא מגמת התקדמות ועלייה במודעות, כשבמקביל מתרחשת שחיקה מפחידה של זכויות אדם וכבוד לחיים. זה מתחיל ביד קלה על ההדק שהורגת על בסיס שבועי ילדים בשטחים, ממשיך להסתה נגד פליטים ונגד אוכלוסיית הלהט"ב ומגיעה גם לזלזול בזכותם של נכים, ניצולי שואה וקשישים להתקיים בכבוד. אין סתירה במאבק בין זכויות בעלי חיים ובין המאבק למען זכויות אדם, ואני מכירה יותר מבנאדם אחד או שניים שפעילים במידה כזאת או אחרת בשני המישורים, אבל התחושה שלי היא שבמקרים רבים הפעילות לטובת בעלי החיים היא סוג של גרין ווש, עלה תאנה "הומאני", שמסיט את תשומת הלב מבעיות אנושיות חמורות מאוד אל עיסוק במשהו נוח הרבה יותר – יצורים חמודים, תמימים וחפים מפשע.

גם הלימודים לתואר שני בתחום הסביבה עשו את שלהם. זה נשמע לא הגיוני, אולי הייתי אמורה לצאת מהם טבעונית אדוקה יותר, אבל דווקא ההיכרות עם יותר צדדים במערכת, ובעיקר שיחות ארוכות שקיימתי עם חקלאים במסגרת מחקר התזה שלי, הבהירו לי שבדרך לזכויות הפרה והתרנגולת, צריך לעצור אצל בני האדם. אם נוסיף למשוואה את המדע הרע, ההתנשאות, האלימות והדתיות שמתלוות לפעמים לשיח הטבעוניסטי, אז ברור לי למה אני לא רוצה להיות חלק ממנו. אני בעד טבעונות, אני נגד סגידה ליורפוסקיות על כל צורותיה.

זאת לא קריאה לאכול בשר. ממש לא. הנה מתכון טבעוני שנולד מתוך ניסיון שלי לחקות את הפודינג אינסטנט שמוכרים במכולת.

3נטורל

מוס שוקולד טבעוני
המתכון קל מאוד, אבל שימו לב לסעיף הגיוונים, כי יש הרבה מהם.

צריך (לארבע מנות):
300 מ"ל חלב קוקוס
300 מ"ל חלב צמחי (ניטרלי ולא ממותק, אני משתמשת במשקה אורז עם שקדים)
2 כפות עמילן תירס (קורנפלור)
1 כפות אבקת קקאו (לא שוקולית!)
2 כפות סוכר (אני השתמשתי פעם אחת בסוכר חום ופעם אחת בסוכר קוקוס. לכו על מה שבא לכם)
כמה טיפות של תמצית וניל, אם רוצים
40 גרם, שזה שני חופנים, שוקולד מריר (לא הכרחי אבל מומלץ)

P60724-182515שכבת שוקולד ומעליה שכבת קפה

ההכנה:
בסיר עם תחתית עבה מערבבים היטב את כל החומרים חוץ מהשוקולד המריר, עד להמסה מלאה של הקקאו. מחממים על אש בינונית ומערבבים מדי פעם.
כשהנוזל רותח, מנמיכים את האש ומכניסים פנימה את השוקולד המריר. מערבבים היטב וממשיכים לבשל תוך כדי ערבוב כדקה או שתיים.
מוזגים לכלי הגשה ומניחים להצטנן, או אוכלים. אחרי שהנוזל כבר לא חם, מעבירים למקרר, או אוכלים.

4.jpgעם שרבט קוקוס וריבת תות ביתית

גיוונים
אם אתם מהמתפנקים, תוכלו להכין את הקינוח על בסיס חלב קוקוס בלבד ואפילו על בסיס קרם קוקוס בלבד.
אפשר להכין גם קינוח בטעם קפה: במקום קקאו משתמשים בקפה נמס או מחליפים חלק מהנוזל בשתי מנות אספרסו.
המתכון שלעיל לא מאוד מתוק. אפשר לטעום את התערובת, להחליט אם יש צורך בעוד סוכר, ולהוסיף אותו בבישול.
אם אתם אוהבים את המוס שלכם סמיך, הוסיפו עוד כמה כפיות עמילן תירס.
להגשה: כף שרבט קוקוס וכפית ריבת תות, או מה שבא לכם.

2 תגובות
  1. או, אני אוהבת את השפיות הזו :)

כתיבת תגובה

