דילוג לתוכן

בורקס שבלולי ללא גלוטן

1 ביוני 2020

אלה ימים רעים ומפחידים. האינסטינקט הוא להתכנס, להשתבלל, אבל אי אפשר וגם לא באמת כדאי. אחרי שעשיתי את המגה-בורקס הזה, הבנתי שכנראה השלכתי את תשוקת ההשתבללות שלי על משהו אחר, משהו שגם אפשר לאכול ולחסל. זה לא יכאב – הוא טבעוני. בונוס: הוא גם ללא גלוטן, ועל זה מגיעה תודה לדפי האורז שבל פעם מחדש מתגלים כחומר גלם נפלא. אם הם לא היו מגיעים בפלסטיק, הייתי עובדת איתם יותר.

2

הבורקס הזה עשוי מדפי אורז מגולגלים שמכילים מילוי ונאפו בתנור. האפייה בתנור לא נועדה להכשיר את המלית לאכילה, אלא כדי להפוך את עלי הבורקס לפריכים ושחומים. אפשר לנייד את השיטה למינים שונים של מילויים ולצורות שונות של בורקס.

לשבלול שמספיק לארבע מנות צריך:
למלית:
2 תפוחי אדמה בינוניים (כ-350 גר')
מעט שמן זית לטיגון
2 בצלים בינוניים (כ-220 גר'), קצוצים
2 שיני שום, קצוצות
250 גר' פטריות שמפניון או פורטבלו (כמות של סלסלה), קצוצות
כף רוטב עגבניות (לא חובה)
מלח, פלפל, אגוז מוסקט
לשבלול
כ-5 דפי אורז מרובעים בגודל של 22X22 ס"מ
שמן זית להברשה
שומשום לזרייה

1

ההכנה
מבשלים את תפוחי האדמה בקליפתם במים. כשהם רכים, מניחים לצינון ומקלפים. שומרים את מי הבישול.
בזמן שתפוחי האדמה מתבשלים, מטגנים את הבצל. לאחר שהוא נעשה שקוף, מוסיפים את השום. כשהשום מעלה ריח, מוסיפים את הפטריות. מטגנים הכול ביחד עד שהפטריות רכות. מומלץ לתבל בזמן הטיגון.
מועכים את תפוחיי האדמה לפירה, מוסיפים את תערובת הפטריות והבצל ואת רוטב העגבניות. אם המלית יבשה מדי, מוסיפים מעט ממי הבישול. טועמים, מתקנים תיבול ומצננים.

להכנת השבלול ממלאים כלי רחב ושטח במים. מכניסים אליו את דפי האורז אחד אחרי השני. אחרי שדף מתרכך, מניחים אותו על משטח העבודה. כדאי לעשות את זה על מגבת מטבח מהסוג הלא שעיר. את הדף הבא בתור מניחים ליד הקודם עם חפיפה של כ-2 ס"מ ביניהם. ממשיכים כך עד ליצירה של שורה מדפי האורז.
מניחים את המלית בשורה שמנמנה לאורך דפי האורז. מגלגלים לגליל ואז משבללים. מעבירים בזהירות לתבנית שטוחה מרופדת בנייר אפייה.
מברישים בשמן זית ומפזרים שומשום.
אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד שדפי האורז מתקשחים. לתוספת פריכות אפשר לאפות את הדקות האחרונות במצב גריל.

להגיב

כתיבת תגובה