דילוג לתוכן

עוגיות בננה-חמאת בוטנים-שוקולד צ'יפס רכות

24 בפברואר 2018

בקיצור, אני לא יודעת מה הייתי עושה אם לא היו מגלים את אמריקה. לצערם של הילידים גילו אותה, וכך התפריט שלנו הועשר בבוטנים ובשוקולד. הבננות נדדו, או יותר נכון – הונדדו על ידי הספרדים, לאזורי גידול חדשים כדי שיהיה מהן יותר לאנשים לבנים. אחרי שכסת"חתי את עצמי בהתנצלויות, אפשר לדבר על העוגיות האלה: הן רכות וכיפיות (אל תצפו לתוצר פריך) ולא מציקות יותר מדי למצפון התזונתי. מומלץ לאכול אותן חמימות. אפשר לחמם את העוגיות מעט לפני ההגשה אם לא תאכלו את כולן אחרי ההוצאה מהתנור.

2
גם לכם העוגייה נראית משתוממת?

4
סינפסה של אושר

 ל-20 עוגיות צריך
⅔ כוס קמח כוסמין (או חיטה) מלא
⅔ כוס קמח חיטה לבן
1 כפית אבקת אפייה
קורט מלח
20 גר' שוקולד מריר קצוץ דק
½1 בננות מעוכות
3 כפות חמאת בוטנים חלקה ללא תוספות
2 כפות סילאן טהור
2 כפות שמן

ההכנה
מערבבים בקערה קמחים, אבקת אפייה ומלח. מוסיפים את השוקולד ומערבבים שוב. מוסיפים את יתר המרכיבים ומאחדים. צריך להתקבל בצק רך, אבל כזה שלא נדבק לדפנות הקערה. אם הבצק דביק מדי, מוסיפים מעט קמח.
יוצרים מהבצק כדור, עוטפים בניייר אפייה ומניחים במקרר לשעתיים.
מרדדים את הבצק לעובי של כחצי ס"מ. הכי נוח לעשות את זה בשתי נאגלות, בתוך נייר אפייה מקופל לשניים.
קורצים עוגיות בעזרת חותכן או שיוצרים כדורים בקוטר של כ-3 ס"מ ומשטחים לעובי של כחצי ס"מ.
מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים 15-12 דקות בחום של 170 מעלות. בסיום האפייה תחתית העוגיות צריכה להיות שזופה מעט.
עשו שימוש חוזר בניר האפייה: למשל, אפשר לאפות את העוגיות על הנייר שבו עטפתם את הבצק וכמעט תמיד אפשר לאפות פעמיים על אותו נייר.
גיוונים: מי שרוצה להימנע לגמרי מסוכר קנים בעוגיות, יכול להחליף את השוקולד בשבבי קקאו או באגוזים. את הסילאן אפשר להחליף במייפל. אפשר להחליף 2-1 כפות קמח בקקאו ולקבל עוגיות שוקולדיות יותר.

1.jpg

 

להגיב

כתיבת תגובה