דילוג לתוכן

פיתה על הגז

13 בנובמבר 2015

הצורך הוא אבי ההמצאה ומחסור בלחם הוא אבי הפיתה.

אני לא יודעת מה קרה, אבל חתול שחור עבר ביני לבין לחם הפועלים שלי. בפעמים האחרונות שאפיתי אותו הוא לא עלה יפה, דווקא אחרי שנים ארוכות של שיתוף פעולה (לא סתם היללתי אותו כאן). קשה למצוא לחם טוב, כלומר כזה שעשוי או עשוי ברובו מדגנים מלאים וללא תוספת כימיקלים, ואם מוצאים אז המחיר עלול להרקיע שחקים. אני לא צרכנית כבדה של לחם, אבל צריכה את הפחמימה שלי גם בגרסה שסופגת מיץ של סלט ומשמשת כמצע לממרחים.

2015-11-13_13-59-50_226

אז קצת שיחקתי ובסוף יצאו לי פיתות, שאם חושבים עליהן בערך בשש אחר הצהריים, סוגרים את הפינה של הלחם לארוחת הערב ואפילו לא צריך להדליק את התנור. אני מחזיקה בבית תמיד כמה סוגים של קמחים וכמעט בכל מתכון מערבבת ביניהם. הפעם השתמשתי בכמויות שוות של כוסמין לבן, חיטה מלאה ושיפון. תשתמשו במה שיש לכם, אבל לא מומלץ להשתמש בכמויות גדולות של שיפון כי קשה לעבוד איתו.

צריך לחמש-שש פיתות
¼ כוס מים חמימים
2 כפיות שמרים יבשים
2 כפיות דבש או סוכר (מה עושה כאן דבש?)
1 כוס קמח (ראו הקדמה)
1 קורט מלח נדיב
1 כף שמן זית (לא חובה)

2015-11-13_13-58-10_882

ההכנה
ממסים את הדבש במים ומוסיפים את השמרים. מערבבים ומניחים בצד לרבע שעה בערך.
מערבבים בקערה קמח ומלח.
אחרי שהשמרים תססו, מוסיפים אותם ואת השמן לקמח ומאחדים לבצק. יתכן שתצטרכו להוסיף עוד קצת מים או עוד קצת קמח בהתאם לכושר הספיגה של הקמח/ים שבהם השתמשתם.
לשים את הבצק מספק דקות, מגלגלים לכדור, מניחים בקערה ומכסים.
כעבור שעה בערך מחממים מחבת על הלהבה הגדולה של הגז. מתיזים עליה טיפת מים ומחכים לצליל טססס. כשזה קורה מנמיכים את הלהבה.
בוצעים פיסות בצק ויוצרים מהן כדורים בקוטר של 4 ס"מ בערך. משטחים את הכדורים בעזרת מערוך או בידיים לפיתות בקוטר של 15-12 ס"מ.
קולים כל פיתה על המחבת משני צידיה.

גרסת התנור
אחרי שהבצק תפח, מחממים תנור ל-200 מעלות. בינתיים בוצעים פיסות בצק ויוצרים מהן כדורים בקוטר של 4 ס"מ בערך. משטחים את הכדורים בעזרת מערוך לפיתות בקוטר של 15-12 ס"מ.
מניחים את הפיתות על תבנית ומכסים במגבת לחה עד שהתנור מגיע לחום הרצוי. אופים במרכז התנור עד שרואים התחלה של הזהבה. אם יהיה לכם מזל תקבלו פיתות עם כיס.

מומלץ לאכול אותן חמות, ואין שום בעיה לשמור אותן במקרר או במקפיא ולחמם מעט על המחבת לפני שאוכלים.

2015-11-15_18-15-30_655מיני פיצה טבעונית על פיתה על הגז

 

בואו להפגנה במוצ"ש. זה לא רק קרב על הגז, זה קרב על שרידי הדמוקרטיה שנשארו כאן. שום דבר כלכלי, חברתי או סביבתי לא יכול לקרות שכל כך הרבה כוח ניתן לכל כך מעט אנשים שהאינטרס שלהם הוא עסקי טהור. 

5 תגובות
  1. מ צ ו י נ ת !

Trackbacks & Pingbacks

  1. מרק דלעת עם כופתאות טופו | חציר - בלוג טבעוני

כתיבת תגובה