דילוג לתוכן

טופו מזויף

29 בינואר 2016

הצעה לדרך נוספת לצרוך קטניות.

5

כדי להכין את הטופו המזויף בגרסתו הבסיסית ביותר צריך רק מוצר אחד: חומוס או עדשים אדומות או קטנית מסוג אחר. טוב, גם מלח ומים. אבל זהו. מכאן אפשר לקחת את זה לכל כיוון ותמיד במינימום עבודה או מאמץ. מקבלים מקלות אפויים פריכים מבחוץ, נימוחים מבפנים, מאופיינים בטעמים שאתם בוחרים. את מוצר הביניים (מיד תבינו) אפשר גם להקפיא. כתמיד, אני לא קונה קמח חומוס או קמח קטניות מסוג אחר בחנות, אלא טוחנת בעצמי. זה חשוב מאוד למי שנמנע מגלוטן, שקיות מיותרות והוצאות גדולות.

צריך:
1 כוס קמח חומוס או עדשים או תערובת שלהם
2 כוסות מים
קורט מלח נדיב

6מקלות עדשים עם צ'ילי ושומשום

ההכנה
מניחים בסיר מים וקמח קטניות, מרתיחים ובוחשים כל הזמן. אחרי שהתערובת רותחת מוסיפים מלח, מנמיכים את הלהבה, בוחשים עוד כמה שניות ומסירים מהאש. בשלב הזה התערובת שבסיר תהיה סמיכה מאוד.
בזריזות, לפני שתתקשה, טוחנים את התערובת בבלנדר מוט כדי לאוורר אותה ולפרק גושים.
שוב בזריזות שופכים את התערובת לתבנית ומטלטלים אותה כדי שפני השטח יתיישרו. מניחים לצינון. אחרי שהיציקה מתקררת מעט, מעבירים את התבנית למקרר לשעתיים או יותר.
משחררים מהתבנית (בשלב הזה אפשר להקפיא את התוצר), חותכים לאצבעות, מברישים בתערובת תיבול ואופים בגריל טורבו ב-150 מעלות או 180 בגריל רגיל. הופכים אחרי כמה דקות כדי שהאצבעות יהיו זהובות מכל הצדדים.

3 מקלות חומוס עם עשבי תיבול, שום בצל ומלח גס על טחינה עם עגבניות חרוכות בפיתת כוסמין ביתית

במה מורחים? אפשר פשוט בשמן זית ומלח גס או מלח הימלאיה. אולי עם קצת שומשום לקישוט. אפשר ברוטב צ'ילי עם קצת שמן וטיפת רוטב סויה. אפשר לטחון פטרוזיליה, כוסברה, צ'ילי, שום, חתיכת בצל, שמן זית ומלח ולמרוח את זה. אפשר להוסיף דבש או סילאן. בקיצור, מה שבא לכם אבל מומלץ מאוד שיהיה שמן בתערובת.

2

מה עוד? בשלב הבישול אפשר להוסיף תבלינים ישירות לעיסה. בשלב הבלנדר אפשר לזרוק פנימה עשבים קצוצים ואפילו קצת גזר מגורר דק או אגוזים גרוסים. אפשר להמליח את התערובת ברוטב סויה במקום במלח או להשתמש בציר ירקות.

4

3 תגובות
  1. החתול נראה לי יותר ;) סתאאאם. שוקלת לנסות

  2. שני permalink

    נקרא מעולה. סקרנית לנסות בהזדמנות

כתיבת תגובה