דילוג לתוכן

פיצת פרא טבעונית

12 בספטמבר 2014

לפיצה הזאת יש שלושה יתרונות חשובים: 1. היא מהירת הכנה וקלת הכנה; יש בה הרבה מקום לאלתורים, תכונה שחשובה לי מאוד במתכונים; היא אינה מכילה תחליפי גבינה טבעוניים מתועשים ומפוקפקים.

piz1פיצה טבעונית. אפשר גם בטוסטר אובן

כמו לכל פיצה, גם לזאת יש ארבעה מרכיבים: בסיס מבצק, רוטב, גבימה – החלופה הטבעונית שלי לגבינה – ותוספות. אפרט איך להכין כל אחד מהם לפי סדר העבודה. המתכון מתאים לשתי פיצות אישיות. אפשר כמובן לאמץ רק חלק מהמרכיבים ואת האחרים להחליף באחרים המועדפים עליכם.

הרוטב
מכניסים לבלנדר עגבניה גדולה ובשלה, זילוף של שמן זית, קמצוץ של מלח וטוחנים.
אפשר וכדאי לצרף אחד או יותר מאלה: שן שום, חתיכת בצל, עשבי תיבול (אורגנו, בזיליקום, תימין…), חתיכת פלפל אדום, עגבניה מיובשת.
מעבירים את התערובת הטחונה לסיר קטן, מרתיחים, מנמיכים את האש ומבשלים על להבה נמוכה עד לצמצום. עניין של כ-20 דקות.
*הרוטב הזה שימושי מאוד גם כרוטב לפסטה, רוטב לקציצות, תוספת לטחינה, מטבל וכו'. כדאי להכין הרבה ממנו ולהתאים אותו לטעמים שאתם אוהבים. הוא מצוין גם כאמצעי להיפטרות מעודפי עגבניות ופלפלים.

הגבימה
מערבבים כף חמאת שקדים, כף פתיתי שמרי בירה ושלוש-ארבע כפות מים לקבלת משחה חלקה. לטעמי אין צורך לתבל, אבל בהחלט אפשר להוסיף מלח וגם רוטב צ'ילי.
שלא תגידו שלא אמרתי: הגבימה טעימה וקרמית, אבל לא מתנהגת כמו גבינה צהובה או מוצרלה, כולל אפקט החוטים הנודע. עוד משהו בעניין הגבימה: פתיתי שמרי הבירה הם מוצר שצריך להתרגל אליו (לי לקח קצת זמן). אפשר לאכול את הגבימה נאה, אבל בעיניי היא מתאימה במיוחד לשימושים מהסוג הנוכחי.

הבסיס
מכינים בצק לפי המתכון הזה, שמתאים גם להכנת פיתות שטוחות ופריכות על מחבת. אם אין לכם חשק להתבצק, אפשר להשתמש גם בפיתה, פרוסת לחם או כל בצק מוכן שיש לכם.
מחלקים את הבצק לכדורים בגודל של ביצה (סליחה וזה) ומרדדים כל אחד מהם לעלה דק על משטח מקומח.

pizפורנו אוכל. מותר להראות לילדים ולהפיץ באינטרנט

החיבור
מחממים את התנור במצב גריל ל-180 מעלות או ל-150 בטורבו.
מורחים על כל עלה בצק כמות נדיבה של רוטב. מזלפים מעל הרוטב את הגבימה. מפזרים מעל: זיתים, פרוסות דקות של פלפל, פטריות, בצל או קישואים, עלים ירוקים ואפילו פרורי טופו.
מכניסים את הפיצות לתנור עד שהגבימה מזהיבה.

piz2אם הייתי מביאה את הפיצה הזאת לבית-הספר לאמנות שבו למדתי פעם, היו אומרים לי בטח משהו כמו, "יופי. יש בזה תנועה"

אל תשכחו להתייחס אל פני הפיצה כאל קנבאס שאפשר ליצור עליו קומפוזיציות כיד הדמיון והמקרר, גם אם יש לכם ילדים וגם אם אין. זה כיף.

14 תגובות
  1. מירה permalink

    נראה קל ומעולה

  2. גודל של ביצה! ;)

  3. אביעד permalink

    מממ… נשמע טעים :) יש לך אולי רעיון איך אפשר להכין גבימה בלי שמרי בירה (שלא עושה לי טוב לאכול)?

    • הי אביעד, אתה יכול לעשות את אותו הדבר, רק בלי שמרי בירה. פשוט תערבב חמאת שקדים עם מים וקצת רוטב צ'ילי (אם אתה אוהב) ותבלינים לפי הטעם, עד שסמיכות הבלילה תהיה כזאת שמאפשרת זילוף על הפיצה. אפשר להשתמש גם בטופו מגורר או טחון עם מעט חלב צמחי לא ממותק במקום גבינה

  4. שוש permalink

    הי שחר,
    מה זה חמאת שקדים? איך מכינים?
    תודה,
    שוש

    • הי שוש, חמאת שקדים אני קונה ולא מכינה בעצמי.זאת המקבילה עשויית השקדים לטחינה, חמאת בוטנים וכדומה. יש כאלה שקוראים לזה "שקדיה"

  5. שוש permalink

    תודה רבה, מקווה לנסות בהקדם. נשמע טעים מאוד

Trackbacks & Pingbacks

  1. אמא טבעונית, אמא תחמנית | רב פעמית
  2. פיתה על הגז | רב פעמית
  3. עגבניות חרוכות | רב פעמית

כתיבת תגובה